سرانه مصرف نمک در ایران بیش از دو برابر استاندارد جهانی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین هدایتی افزود: بر اساس این تحقیقات، نان، پنیر و دوغ مهمترین منابع دریافت نمک نهفته در سبد غذایی ایرانیان هستند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با تاکید بر اهمیت پویش ملی کنترل فشار خون که از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۵ تیرماه ۹۸ در کشور اجرا می‌شود، ادامه داد: سرانه مصرف نمک طعام روزانه در ایران بیش از دو برابر مقدار استاندارد جهانی است که برای اجتناب و پیشگیری از بروز بیماری‌ها به ویژه پرفشاری خون باید این فرهنگ تغذیه‌ای در کشور اصلاح شود.

وی افزود: نتایج مطالعاتی که اخیراً توسط انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در خصوص عوامل غذایی مؤثر بر افزایش فشار خون ناشی از دریافت نمک انجام شده حاکی از آن است که در سبد غذایی هموطنان بیشترین سهم دریافت نمک نهفته در مواد غذایی به نان، پنیر و دوغ اختصاص دارد.

هدایتی با اشاره به نتایج مطالعه مذکور گفت: بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه حدود ۵۳ درصد نمک دریافتی روزانه در سبد غذایی ایرانی‌ها از طریق نمک اضافه شده به غذا، ۵/۱۲ درصد از طریق نان، ۳/۵ درصد از طریق پنیر، ۷/۴ درصد از طریق دوغ و مابقی از طریق سایر منابع غذایی تأمین می‌شود.

به گزارش ایرنا رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در پایان اضافه کرد: سرانه نمک طعام روزانه دریافتی در ایران بیش از دو برابر میزان توصیه شده توسط مراجع علمی بین المللی است، برای پیشگیری و کنترل پرفشاری خون به هموطنان توصیه می‌شود از افزودن نمک به غذا از طریق نمکدان در سرسفره پرهیز کرده و حتی الامکان از محصولات لبنی و نان کم نمک استفاده کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.