خوشبختانه وزیر بهداشت به دنبال تغییر نظام پرداختی در سیستم بهداشت و درمان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدرعلی عابدی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وزیر بهداشت تاکید دارد که طرح تحول نظام سلامت با سه محور کاهش پرداختی از جیب بیماران، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و همچنین ماندگاری تیم پزشکی در مناطق محروم همچنان کار می کند و توجه ویژه ای به افزایش کیفیت خدمات دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: خبر مهمی که وزیر بهداشت به نمایندگان داد این بود که زیرساخت پرونده الکترونیک سلامت که یکی از تکالیف مهم برنامه های پنجم و ششم توسعه است، مهیا شده و از اول تیرماه، ارائه خدمات با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت انجام می شود و خبر خوب و مهمی است.

وی ضمن تقدیر از اقدامات پیشگیرانه و سلامت محور وزیر بهداشت در طول مدت کوتاه مسئولیت در وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند طرح بسیج ملی کنترل فشار خون و همچنین مدارس عاری از پوسیدگی دندان، قابل تحسین است.

عابدی گفت: رزیدنت های طب سالمندی به ما منعکس کرده بودند که متاسفانه پذیرش این رشته متوقف شده و وزیر بهداشت وعده داد که این رشته مجددا احیا شود که خبر بسیار خوبی است و در مورد توسعه مراقبت در منزل نیز وزیر بهداشت برنامه هایی دارد که باید خدمات آن تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

به  گزارش وب‌دا سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با بیان اینکه امسال تعدادی پرستار برای بیمارستان ها استخدام می شوند، افزود: خوشبختانه وزیر بهداشت به دنبال تغییر نظام پرداختی در سیستم بهداشت و درمان است که امیدواریم در اجرای این طرح، موفق باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.