اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به بیماران خاص
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در همایش روز جهانی ام اس (MS ) در سالن اجتماعات پتروشیمی تبریز افزود : مجلس تمام وظایف خود را در قبال بیماران خاص و دیگر مسائل انجام داده است اما دولت در اجرای قانون کوتاهی می‌کند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: طبق مصوبه مجلس دولت موظف است یک درصد از هدفمندی یارانه‌ها را به بیماران خاص اختصاص دهد و علاوه بر آن نیز یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به این بیماران اختصاص داده شده شود اما یا دولت اجرا نمی‌کند یا نیمه کاره اجرا می کند.

وی افزود: اگر بحث پزشک خانواده در کشور اجرایی شود، دچار این همه مسائل و مشکلات نمی شویم و می توانیم بیماریها را مدیریت کنیم و با این کمبودها مواجه نشویم.

در ادامه زهرا ساعی یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در بودجه سال ۹۸ دولت را موظف کردیم علاوه بر اختصاص یک درصد هدفمندی یارانه ها مبلغی را نیز به بخش درمان بیماران خاص اضافه کند.

محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: درمان مناسب و ایجاد فضا و امکانات کافی از بهترین راههای کمک به بیماران خاص است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی در بحث حمایت از بیماری های خاص موفق عمل کرده است، این تعهدات به ده درصد نیز رسیده است و توانسته ایم سقف ۱۰۰ میلیارد ریال را در حمایت از بیماران خاصحفظ کنیم.

به گزارش ایرنا وی در پایان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست اعتبارات حوزه سلامت را کم نکنند تا این بخش با مشکل مالی مواجه نشود

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.