بخشی از پول صنعت درمان به سمت سرمایه‌گذاری‌های مطمئن‌تر می‌رود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا سلیمی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر وضعیت حوزه بهداشت و درمان وخیم است؛ بیمارستان‌ها به‌ویژه بخش خصوصی در شرایط بحرانی هستند و دستمزد پرسنل و هزینه‌های جاری بیمارستان‌ها مانند مخارج پول آب، برق افزایش زیادی یافته است.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: از طرف دیگر تعرفه‌ها در چند سال اخیر یا افزایش نیافته یا افزایش آن اندک بوده و  این در حالی است که نرخ تورم عمومی کشور طی چند سال اخیر به‌ویژه سال گذشته بسیار بالا رفته است.

سلیمی گفت: متاسفانه در کنار وضعیت وخیم صنعت درمان کشور، شرایط اقتصادی جامعه پزشکی نیز وضعیت خوبی ندارد و آن چیزی که برخی مسولین به آن استناد می‌کنند تنها درصد اندکی پزشکان با درآمد‌های بالا هستند، اما عمده پزشکان سراسر کشور در مناطق دور افتاده و محروم شرایط اقتصادی قابل قبولی ندارند.

وی افزود: وقتی که صنعت درمان و سلامت شرایط نامطلوب پیدا می‌کند عوارض و مشکلات ناشی از آن بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال بروز پیدا می‌کند و به نظر من این مسئله و این نوع عوارض خطرناکتر است؛ و نگرانی همه ما چشم انداز وضعیت سلامت در ١٠ سال آینده است.

رئیس انجمن متخصصان بیهوشی ایران تصریح کرد: در چنین شرایطی مهاجرت افراد نخبه و متخصص به خارج از کشور بیشتر خواهد شد، همچنین بسیاری از پزشکان دست به اعمال یا درمان ها‌ی پرخطر و سخت نمی‌زنند در همین راستا بخشی از پول صنعت درمان به سمت سرمایه گذاری‌های مطمئن‌تر دیگری می‌رود که اصلا به درد حوزه سلامت و مردم نمی‌خورد.

وی اظهار کرد: توجه نکردن به صنعت درمان پیامد‌هایش چند سال بعد گریبان‌گیر افراد می‌شود. توجه به نظرات کارشناسان، انجمن‌ها و سازمان نظام پزشکی در حوزه صنعت سلامت در راستای کاهش مشکلات و عوارض بلند مدت بسیار موثر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سلیمی در پایان اضافه کرد: امروز جامعه پزشکی شرایط کشور را از نظر اقتصادی و اعمال تحریم های ظالمانه کاملا درک می کنند و همگام با مردم در راستای گذر از این شرایط خدمات قابل قبولی را در حوزه سلامت به مردم ارائه می دهند و تمام تلاش خود را کرده تا کمترین فشار بر مردم وارد شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.