احتمال ابتلاء نوزادان نارس به بیماری مزمن انسدادی ریه در دوران بزرگسالی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بیماری مزمن انسدادی ریه بیماری التهابی ریه‌ها و نای است که با افزایش تدریجی انقباض و گرفتگی نای شناخته می‌شود. استعمال سیگار عامل اصلی خطرزا در بروز این بیماری است که از بیماری‌های شایع در جهان به حساب می‌آید.

بنابر اعلام پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت (WHO) این بیماری تا سال ۲۰۳۰ میلادی به یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر در جهان تبدیل خواهد ‌شد.

به تازگی گروهی از پزشکان سوئدی در بررسی‌های خود توانستند به پاسخ دقیق‌تر این سوال پی ببرند که چرا صدها هزار نفر از افراد غیر سیگاری در این کشور به بیماری مزمن انسدادی ریه مبتلا می‌شوند.

یکی از متخصصان ارشد این مطالعه از موسسه کارولینسکا گفت: بیماری مزمن انسدادی ریه ارتباط نزدیکی با استعمال سیگار دارد اما حدود ۲۰ درصد از افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند سابقه استعمال سیگار ندارند. اکنون در این مطالعه جدید توانستیم به بینشی جدید در مواجهه با این بیماری برسیم تا افراد پرخطر را در مورد چگونگی پیشگیری از این بیماری آگاه سازیم. به طور مثال نوزادان نارس بیشتر احتمال دارد در دوران بزرگسالی به این بیماری مبتلا شوند.

به گزارش ایسنا در این بررسی وضعیت ریوی ۹۵ نفر که ۲۰ تا ۳۰ ساله بودند مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد عملکرد ریوی افرادی که پیش از موعد به دنیا آمده‌اند با اختلال روبرو بوده‌ است که همین فاکتور می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.