طرح‌های مراقبت در منزل و هوم‌کر از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مریم حضرتی اظهار کرد: خوشبختانه امروزه شرکت‌های مختلفی در زمینه پرستاری تحت قالب شرکت‌های دانش بنیان در حال فعالیت هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: تحریم‌های غیر عادلانه که علیه کشورمان تحمیل شده است باعث ایجاد مشکلاتی برای ما می‌شود، اما خوشبختانه این تحریم‌ها سبب رشد و شکوفایی و ایجاد خلاقیت‌هایی در حوزه پرستاری شده است.

وی افزود: امروزه رقابت خوب و سالمی بین شرکت‌های داخلی مختلف در حوزه پرستاری و مراقبت از بیماران ایجاد شده است و این امر باعث ارتقا و رشد بیشتر شرکت‌ها می‌شود.

حضرتی گفت: در حال حاضر ۷۵۰ مرکز مراقبت از سالمند تحت عنوان هوم کر در کشور فعالیت می‌کنند و در آینده‌ای نزدیک مجوز فعالیت ۳۵۰ مرکز دیگر داده می‌َشود.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت اجرای طرح‌های مراقبت در منزل و هوم کر است، زیرا اینگونه مراکز باعث کاهش زمان بستری بیماران در مراکز درمانی و اشغال تخت‌های بیمارستانی می‌شود.

وی اظهار کرد: مراقبت در منزل هزینه‌های تحمیلی به خانواده بیماران را کاهش می‌دهد، امروزه مراقبت‌های ویژه‌ای که یک بیمار نیازمند است تحت عنوان هوم کر در منزل و در سطح کیفی بالایی انجام می‌َشود، خدمات هوم کر به صورت پایلوت در ۶ استان کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و در آینده‌ای نزدیک طرح مراقبت در منزل در سراسر کشور تحت پوشش سازمان بیمه‌گر قرار می‌گیرند.

حضرتی ادامه داد: پرداخت مطالبات پرستاران در اکثر دانشگاه‌ها به روز است و برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهی خود را به پرستاران با تاخیر ۱۰ ماهه پرداخت می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون پرستاری وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: بر اساس گفته وزیر بهداشت بیمه تامین اجتماعی باید بدهی خود را به پرستاران پرداخت کند و بر اساس صحبت وزیر بهداشت در سال گذشته قرار است ۹ هزار پرستار با هدف رفع کمبود نیرو، جذب شوند و در این راستا معاونت توسعه و پرستاری و شخص وزیر پیگیر جذب پرستاران است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.