لزوم آمادگی برای حاکمیت خطر و بلایا در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابراهیم متولیان در اختتامیه نهمین کنگره مقابله با حوادث و بلایا اظهار کرد: این نهمین باری است که کنگره حوادث و بلایا برگزار می‌شود که تاثیر زیادی در بهبود فرایند امدادرسانی داشته است و اغلب شرکت کنندگان با رضایت کامل از آن خارج می‌شوند. 

 رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی به همت رزمندگان دوران دفاع مقدس و با هدف کمک به مردم جامعه در بحث درمان و همراهی با وزارت بهداشت در بخش‌هایی که مغفول مانده خدمت می‌کند و امیدوار هستیم بتوانیم عملکرد مناسبی در این حوزه داشته باشیم.

متولیان گفت: کنگره امسال با شعار حاکمیت خطر و بلایا برگزار شد و این به معنای آن است که باید آمادگی لازم را برای برخورد با حوادث طبیعی داشته باشیم و احتمال بروز تلفات مالی و جانی را کاهش دهیم.

وی افزود: تجربیات به دست آمده در سیل و زلزله‌های اخیر کشور در صورتی که به کار علمی تبدیل شود قطعا به کاهش آمار حوادث آینده کمک خواهد کرد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور تاکید کرد: کشور باید آمادگی لازم را برای مواجهه با خطر‌های احتمالی داشته باشد، حاکمیت خطر به معنای آن است که از ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها و محل‌هایی که احتمال بروز سیل وجود دارد جلوگیری کنیم تا در صورت بروز چنین حوادثی نگران خانه‌ای در معرض خطر و افراد ساکن در آن نباشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان متولیان در پایان اضافه کرد: رشته مقابله با حوادث و بلایا از سال ۸۳ در ۱۰ دانشگاه کشور تا مقطع PHD تدریس می‌شود و می‌توانیم آینده روشنی را توسط افراد تحصیل کرده در این بخش شاهد باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.