بهره‌برداری از نخستین واحد تولیدی ایرانی داروهای زیست‌فناورانه بیماران خاص در ترکیه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نخستین واحد تولیدی داروهای پروتئینی نوترکیب و زیست‌فناورانه، ویژه بیماران خاص که توسط متخصصان ایرانی، تولید شده است با حضور اسماعیل قادری‌فر، رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، محمد فرازمند، سفیر ایران در ترکیه، وزیر بهداشت ترکیه، استاندار استانبول و جمعی از مقامات محلی و همچنین مدیران شرکت دانش‌بنیان ایرانی سیناژن در شهرک صنعتی تکیرداغ استانبول ترکیه آغاز به کار کرد.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه این واحد تولیدی در زمینی به‌مساحت 7 هزار و 500 مترمربع، ظرفیت تولید 22 نوع داروی بیماریهای خاص را دارا است، اظهار کرد: در این واحد تولیدی، 22 نوع داروی بیماری‌های خاص مانند داروهایی ضدسرطان، بیماری‌های عصبی، خونی، پوکی استخوان و ام‌اس تولید خواهد شد.

وی از این کارخانه به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای بایوفارماسوتیکال در منطقه منا "غرب آسیا و شمال آفریقا" نام برد و بیان کرد: در این کارخانه، یک واحد تحقیق و توسعه فعالیت می‌کند؛ همچنین امکانات تولیدی مورد نیاز برای تأمین داروهای مورد نیاز بازارهای داخلی ترکیه و همچنین فراهم شدن امکانات ورود به بازارهای بین‌المللی به‌خصوص اروپا در این مرکز وجود دارد.

قادری فر گفت: این کارخانه، با سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری راه‌‌اندازی شده است؛ در این کارخانه، 30 میلیون دلار برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات پیشرفته و 70 میلیون دلار ارزش دانش و فناوری شرکت ایرانی سیناژن با مدل انتقال تکنولوژی از ایران به ترکیه هزینه شده است. 

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابراز اینکه یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی برای نخستین بار در تاریخ صنعت داروسازی ایران موفق شده است با  پشت‌سر گذاشتن همه موانع و مشکلات، یک کارخانه دانش‌بنیان را در یک کشور دیگر راه‌اندازی کند، تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عزمی جدی برای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی دارد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای حمایت از طرح دستیابی دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازارهای جهانی یک برنامه قابل تقدیر و جامع است.

به گزارش تسنیم قادری‌فر در پایان تاکید کرد: تلاشهای پیگیر و جدی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای توسعه شرکتهای دانش‌بنیان نیز در بین‌المللی شدن محصولات و خدمات این شرکت‌ها اثرگذار بوده است

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.