جزئیات جذب ۲۰ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیدکامل تقوی‌نژاد معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت امروز در دوره ملی توانمندسازی رؤسای بیمارستان‌های دانشگاه‌ها ودانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور، اظهار داشت: بیمارستان‌ها بیشترین سهم را در منابع مالی دارند و نحوه مدیریت در این نهادها می‌تواند بر عملکرد نظام سلامت تاثیر چشمگیری داشته باشد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت با تاکید بر نقش آموزش مستمر مدیران بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: 35 درصد از مدیران و رؤسای بیمارستان‌ها هیچ دوره مدیریت آموزشی مدیریت را طی نکرده‌اند. بنابراین نیاز به برنامه آموزشی ضرورت اجتناب‌ناپذیری است.

وی افزود: برخلاف آنچه در ذهن ماست که عمده خطاهای درمانی مربوط به پزشکان و پرستاران است باید گفت این موضوع مربوط به مدیران و سیستم‌های نامناسب است.

تقوی‌نژاد بحث توسعه حرفه‌ای گری و ارزیابی مدیریتی نظام سلامت ، تربیت مدیران شایسته آینده، تحلیل و بازنگری ساختار مدیریت سلامت، شبکه‌سازی بیمارستان‌های کشور در ارتباط آن با توسعه مدیریت بین‌المللی نظام سلامت را از جمله برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت برشمرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت یادآور شد: در ابتدای ورودم به وزارت بهداشت متوجه شدم 158 نوع نظام پرداخت وجود دارد که باید ساماندهی شود. ضمن اینکه حدود 15 درصد از هزینه‌هایی که در بیمارستان‌ها می‌شود به جز دارو در بخش‌های تدارکاتی هزینه می‌شود.

وی بحث مدیریت بحران و وجود پرسنل مجرب در حوادث و بلایا را از جمله مسائل جدی در حوزه بیمارستان‌های کشور عنوان کرد. 35 درصد از رؤسای بیمارستان‌ها هیچ دوره آموزشی مدیریت را طی نکرده‌اند.

تقوی‌نژاد در باره جزئیات استخدام 20 هزار نفر در وزارت بهداشت اظهار داشت:با توجه به افتتاح مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌هایی که در نقاط مختلف به بهره‌برداری رسیده‌اند و نیز کمبود کادر فنی در آنها و بحث گسترش شبکه‌های بهداشت این کار انجام می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت ادامه داد: با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا برای رفع نیاز وتامین نیروهای متخصص در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف در طی امسال 20 هزار نفر جذب شوند که این جذب در دو مرحله صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس وی در پایان افزود: در مرحله اول تا پایان تیر آگهی استخدام اعلام می‌شود و رشته‌ها و مراکز مورد نیاز در آن مشخص خواهد شد.این استخدام سراسری بوده ودر همه رشته‌های مورد نیاز بخش سلامت انجام خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.