سلامت روان کودکان کار باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون امینی در همایش هم اندیشی برای چالش‌های سلامت روان کودکان کار اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی برای پرداختن به نیازهای کودکان مثل کودکان کار که مغفول مانده است می‌تواند بسیار موثر باشد؛ سلامت روان کودکان کار باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و همه باید به این موضوع به عنوان یک مسئولیت اجتماعی توجه کنند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: معمولا کمتر به مبحث سلامت روان کودکان کار پرداخته می‌شود اما نیاز جدی وجود دارد تا به دانش قابل قبولی در این حوزه دست پیدا کنیم اگر از همین امروز دغدغه رسیدگی به چنین مشکلاتی را داشته باشیم در آینده کشور شرایط بهتری خواهد داشت.

وی با تأکید بر توجه نسل جدید جامعه پزشکی به این نیازها گفت: اغلب هنگام توقف پشت چراغ قرمز با کودکان کار و شرایط آنها برخورد می‌کنیم اما این برخورد مداوم باعث شده است حساسیت ما نسبت به آنها کاهش پیدا کند؛ با کودکانی که در خیابان‌ها کار می‌کنند به طور مداوم برخورد داریم اما کودکانی که در سایر مراکز یا کارگاه‌ها مشغول به کارند اغلب فراموش می‌شوند.

امینی گفت: گروه‌های حساس جامعه مثل کودکان کار نیازمند سهم بیشتری از جامعه و نظام سلامت هستند، این کودکان با توجه به شرایطی که در آن زندگی می‌کنند شناختی نسبت به نیازهای روحی خود ندارند و ما باید به این نیازهای آنها توجه کنیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما هرکسی صدای بلندتری داشته باشد می‌تواند توجه سیاست گذاران را جلب کند و در این بین برخی از افراد آسیب پذیر مثل کودکان کار مورد توجه قرار نمی‌گیرند بنابراین ما باید آنها را حمایت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های مردمی در جامعه برای کمک به این افراد گفت: نیاز داریم کنار هم برای کمک به این افراد اقدام کنیم شاید زمان آن رسیده است که به بررسی این سوال بپردازیم که چه فعالیت‌هایی تا به امروز از طرف ما انجام گرفته و چه نتایجی را به همراه داشته است؛ چالش‌ها و موانع کمک به این افراد باید شناخته شود تا بتوانیم در کنار هم به آنها کمک کنیم.

در ادامه سید طاها یحیوی رئیس بیمارستان روزبه اظهار کرد: قشر آسیب پذیری مثل کودکان کار اغلب شناخت مناسبی از نیازهای روحی خود ندارند و به دنبال آن حرکت نمی‌کنند همین کودکان کار و آسیب دیده‌های اجتماعی هستند که در آینده به بیماران اعصاب و روان تبدیل می‌شوند و ممکن است چنین مشکلاتی به شدت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: ما به عنوان بخشی از جامعه کشور خود را مسئول می‌‌دانیم تا نسبت به همراهی و کمک به این کودکان اقدام کنیم انجام فعالیت‌هایی مثل بازی کردن از سایر آموزش‌ها اهمیت بیشتری دارد؛ دوران کودکی، دوران با اهمیتی است و باید کمک کنیم تا همه کودکان حتی کسانی که در شرایط نامناسبی گرفتار شدند به خوبی از آن عبور کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.