دانشگاه علوم پزشکی تهران به دستگاه تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای تجهیز شد
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ستاد توسعه علوم شناختی از یک سو سیاست تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات درحوزه علوم شناختی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد و از طرف دیگر برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی درمراکز علمی و دانشگاهی فعالیت دارد.

روش تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای دارای کاربردهای بالینی و توانبخشی بوده و با توجه به نتایج حاصل از تاثیر مثبت این روش درمانی، امروزه تحقیقات گسترده‌ای در شناخت نحوه اثر این شیوه، افزایش کارایی و اثرگذاری و همچنین امکان به‌کارگیری آن برای درمان دیگر بیماری‌ها و اختلال‌های عصبی-شناختی درحال اجرا است.

طرح ساخت دستگاه تحریک الکتریکی متمرکز فراجمجمه‌ای با حمایت ستاد علوم شناختی، در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد و یکی از روش‌های مورد مطالعه برای درمان اختلالات شناختی و انواع بیماری‌ها است.

۶ مرکز دانشگاهی و درمانی سال گذشته با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به سیستم‌ها و تجهیزات پیشرفته در حوزه‌های شناختی مجهز شدند.

عباس نوروزیان معاون تحقیقاتی پژوهشکده علوم اعصاب " بازتوانی عصبی" دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران گفت: این مرکز یک دهه پیش فعالیت درمانی و تحقیقاتی خود را آغاز کرد و درحال حاضر با برخورداری از مراکز تحقیقات "الکتروفیزولوژی"، "مغز و اعصاب"، "ضایعات مغزی و نخاعی"، "ام اس "و "پزشکی ورزشی" سالانه به پنجاه هزار مراجعه کننده خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا ستاد توسعه علوم شناختی می‌کوشد با فراهم آوردن زمینه‌های حمایتی، فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده‌تری را برای دانشجویان، اساتید و متخصصان در حوزه‌های علوم شناختی مهیا کند و گامی عملی در امر تربیت کارشناسان در حوزه‌های علوم شناختی برداشته شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.