برای افزایش منابع وزارت بهداشت باید سهم سایر دستگاه‌ها را کم کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد حمزه در مورد ارتقای سهم منابع پایدار در بودجه 99 برای وزارت بهداشت، گفت: «از طریق مالیات بر ارزش افزوده می‌توان سهم منابع پایدار حوزه سلامت را ارتقا داد. البته این منبع تقسیم بندی و سهم هر کدام مشخص است بنابراین اگر بخواهیم از محل این منبع سهم وزارت بهداشت را افزایش دهیم باید از بودجه سایر بخش‌ها بزنیم.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راهکارهای تامین منابع مالی پایدار برای وزارت بهداشت باید بررسی شود، افزود: به طور قطع وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت باید از منابع پایدار بهره مند شوند اما اینکه راهکار چگونگی تامین آن جای سوال دارد.

وی ادامه داد: منابع بودجه ای و سهم دستگاه ها به طور کامل در بودجه مشخص است و اگر بخواهیم از منابع موجود سهم وزارت بهداشت را افزایش دهیم باید از سهم سایر دستگاه ها بزنیم و این امکانپذیر نیست.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برای برخورداری وزارت بهداشت از منابع پایدار باید به دنبال خلق منابع جدید باشیم، گفت: البته مدیریت منابع در وزارت بهداشت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خانه ملت، حمزه یادآور شد: اگر پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده عملیاتی و اجرایی شوند مدیریت منابع در وزارت بهداشت به درستی تحقق می یابد و از هدررفت منابع جلوگیری می شود البته در کنار این موارد باید روش های خرید خدمت به سمت خریدهای راهبری تغییر جهت دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.