پیگیر تشکیل شورای نظارت بر ارزیابی خدمات‌رسانی به بیماران هستم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی درباره تشکیل این شورا افزود: پیگیر تشکیل شورای نظارت بر ارزیابی خدمات رسانی به بیماران هستم و این موضوع را به شدت دنبال می کنم.

وزیر بهداشت گفت: دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و دکتر جبارزاده معاون سابق وزیر کشور به صورت افتخاری مسئول تشکیل این شورا هستند. همچنین از استانداران و شوراهای محلی نظرسنجی انجام شده و در حال تکمیل و تشکیل این شبکه هستیم.

وی افزود: به هر حال ایجاد شبکه استانی در کشوری به گستردگی ایران نیازمند زمان است. زیرا باید افرادی در این شورا حضور داشته باشند که ذیصلاح بوده و انصاف داشته باشند و بر کار وزارت بهداشت نظارت کنند.

نمکی ۲۱ بهمن ۹۷ طی ابلاغی تاکید کرد که برای اشراف بیشتر به نحوه خدمت رسانی و جلب رضایت بیماران در سراسر کشور، شورای نظارت بر ارزیابی خدمات رسانی به بیماران در هر استان با حضور ۵ نفر از افراد ذیصلاح تشکیل شود.

وزیر بهداشت در این ابلاغ خطاب به معاون کل وزارت بهداشت، معاون درمان، معاون بهداشت، مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و رئیس مرکز روابط عمومی اعلام کرد که اعضای این شورا در استان ها باید شامل نماینده سازمان نظام پزشکی، نماینده انجمن های علمی یا سازمان های مردم نهاد عرصه سلامت در استان و سه نفر از دانشگاه علوم پزشکی منطقه باشند.

وی همچنین به راه اندازی داشبورد مدیریتی مبتنی بر سطح بندی اطلاعات مورد نیاز برای سطوح نظارتی مختلف برای این شورا نیز اشاره و تاکید کرده بود از همه ظرفیت ها مانند تبادل پیامک با ارباب رجوع، نصب صندوق در مراکز مهم و تعیین رابط برای انتقال موارد به شوراهای نظارت استانی و مرکزی استفاده شود.

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز ۱۸ اسفند ۹۷ از شکل گیری شورای نظارت بر خدمت رسانی به بیماران به دستور وزیر بهداشت و ‏آغاز فعالیت این شورا از ابتدای سال ۹۸ خبر داده و گفته بود: شورای نظارت بر خدمت رسانی به ‏بیماران دو قسمت دارد که بخشی از آن در سطح استان‌ها و بخش دیگر در وزارت بهداشت است. 

وی افزود: در شورای ‏استان‌ها، رئیس دانشگاه‌های علوم پزشکی، معاون درمان، نماینده سازمان نظام پزشکی و دو نماینده از طرف وزیر بهداشت و مسئول ‏بازرسی دانشگاه عضویت دارند. در ستاد وزارت بهداشت نیز معاون کل، معاون درمان، معاون بهداشت، بازرسی و نماینده سازمان نظام پزشکی ‏عضو هستند. 

جان بابایی گفت: در شورای مرکزی، گزارش‌های استان‌ها و وضعیت نظارت‌ها بررسی و پایش می‌شود. از طرفی در حوزه‌های درمان ‏و بهداشت، نظارت‌های جداگانه‌ای نیز وجود دارد که این موارد نیز در شورای مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد. شورای نظارت بر خدمت رسانی به بیماران فعلاً در حال شکل گیری است و از ابتدای سال ۹۸ فعال می‌شود.‏

به گزارش ایرنا معاون وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: قرار نیست که این شورا ساختار نظارت در حوزه‌های درمان و بهداشت را تغییر بدهد. نظارت در حوزه ‏درمان و بهداشت و غذا و دارو از طریق سامانه ۱۹۰ انجام می‌شود. شورای مرکزی تمام این شکایت‌ها را تجمیع، تحلیل و سیاست گذاری می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.