نگاه روسای بیمارستان‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی تخصصی نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد مسلمی با تاکید بر لزوم توجه به تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها به ویژه در شرایط تحریم اظهار کرد: موضوعی که وزارت بهداشت در شرایط کنونی کشور باید به آن توجه داشته باشد تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور با اشاره به ارزش سرمایه‌ای تجهیزات پزشکی موجود در بیمارستان‌های کشور گفت: بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت ارزش سرمایه‌ای دستگاه‌های تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی کشور ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است، این حجم بالا سرمایه نیازمند یک شبکه و ساختار قوی است تا مهندسان و کارشناسان تجهیزات پزشکی نگهداری این حجم سرمایه تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها را مدیریت کنند.

وی افزود: در شرایط تحریم که واردات برخی تجهیزات پزشکی که در داخل کشور تولید نمی‌شود با چالش مواجه شده توجه به نگهداری و تعمیر تجهیزات پزشکی بسیار حائز اهمیت است.

مسلمی تصریح کرد: نگهداری تجهیزات پزشکی باید یکی از اولویت‌های اصلی قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی تلقی شود و برای آن بودجه و امکانات خاصی تخصیص دهند، ما آماده هستیم نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت در حوزه تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی و کنترل کیفیت را برای وزارت بهداشت تامین کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور گفت: نیازمند نگاه جدیدی در حوزه تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها هستیم، نگاه روسای بیمارستان‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی تخصصی نیست و روسا و مدیران مراکز درمانی آن‌گونه که به بحث IT اهمیت می‌دهند به بحث تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی توجهی نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: باید در هر بیمارستان بخش مهندسی پزشکی و مدیریت تجهیزات پزشکی و نرم افزار نگهداشت تجهیزات پزشکی داشته باشیم و نیروی کافی در این حوزه استخدام کنیم تا این حجم کلان سرمایه تجهیزات پزشکی از بین نرود.

مسلمی با اشاره به تعداد کارشناسان تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بیمارستان‌های کشور گفت: بنابر سند رسمی وزارت بهداشت به ازای هر ۱۰۰ تخت بیمارستانی باید یک تکنسین تجهیزات پزشکی داشته باشیم که با توجه به آمار تخت‌های بیمارستانی کل کشور باید حدود ۲ هزار و ۴۰۰ کارشناس تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها فعالیت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور در پایان اضافه کرد: متاسفانه آمار نیرو‌های تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های کشور به  یک هزار نفر نیز نمی‌رسد و به دلیل آنکه کمبود نیروی متخصصص در بخش تجهیزات پزشکی بر خلاف پرستار و جراح ملموس نیست و به همین دلیل به آن کمتر توجه می‌شود. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.