گردشگری سلامت نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یعقوب شیویاری گفت: صنعت گردشگری سلامت برای اینکه بتواند به رشد و بالندگی برسد، نیازمند توجه ویژه و سرمایه‌گذاری‌های جدید است. این سرمایه‌ گذاری‌ های جدید در گردشگری سلامت باید به نحوی باشد که کیفیت ارائه خدمات در مراکز درمانی ایران را ارتقا ببخشد و خدمات استانداردی را به گردشگران سلامت ارائه دهد.

وی افزود: ضرورت سرمایه‌گذاری در گردشگری سلامت به این معنی نیست که فقط در حوزه ارائه خدمات درمانی به سرمایه‌گذاری‌های جدید نیاز داریم، بلکه در این مسیر نیاز داریم که در حوزه ارتقای خدمات اسکان و حمل و نقل نیز سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام شود تا این بخش‌های وابسته به صنعت گردشگری سلامت نیز توسعه یابند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه گردشگری سلامت داشته باشد. با توجه به محدودیت‌های مالی دولت، اینکه انتظار داشته باشیم دولت بتواند همه بار سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت گردشگری سلامت را بر عهده بگیرد، شاید انتظار واقع بینانه‌ای نباشد، اما قطعا بخش خصوصی می‌تواند با سرمایه‌گذاری‌های جدید، جان تازه‌ای به گردشگری سلامت ایران ببخشد.

شیویاری گفت: توسعه صنعت گردشگری سلامت باید در زمره اولویت‌های نخست فعالیت‌های وزارت بهداشت در سال جاری باشد. وزارت بهداشت با تسهیل در صدور مجوزها و فراهم کردن مسیر سرمایه‌ گذاری‌ های جدید در گردشگری سلامت می‌تواند مدیریت جامعی در مسیر توسعه این صنعت داشته باشد.

وی تاکید کرد: همچنین باید در نظر داشت که توسعه جزیره‌ای گردشگری سلامت در شهرهای مختلف ایران نیز نمی‌تواند راه حل علمی برای توسعه پایدار این صنعت باشد. اینکه هر کدام از کلان شهرهای ایران، مسیر متفاوت خود را برای حذب بیمار خارجی طی کنند و ارتباط سیستمی هم با یکدیگر نداشته باشند، اتفاقی است که می‌تواند به صنعت گردشگری سلامت ایران، آسیب بزند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: توسعه گردشگری سلامت در شهرهای مختلف باید بر اساس نقشه راه و برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت باشد و هر منطقه از کشور نیز با توجه به ظرفیت‌های درمانی که داراست، می‌تواند سهم منطقی برای تحقق این نقشه راه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران شیویاری در پایان اضافه کرد: نباید از خاطر برد که هرچقدر صنعت گردشگری سلامت در ایران رشد کند، به همان نسبت هم استانداردهای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای هموطنان ایرانی ارتقا پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، با توسعه صنعت گردشگری سلامت، آمار مهاجرت پزشکان ایرانی نیز کاهش پیدا خواهد کرد و اشتغال‌زایی قابل توجهی در بخش‌های مختلف نظام سلامت ایجاد می‌شود که البته دامنه این اشتغال‌زایی می‌تواند حتی بخش‌های خارج از نظام بهداشت و درمان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.