ایران در راه از بین بردن انتقال ‌‌‌‌‌ویروس HIV از مادر به کودک
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ویل پارکس در مراسم افتتاحیه نشست منطقه ای سلامت و تغذیه کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا صندوق کودکان سازمان ملل متحد اظهار داشت: همکاری های یونیسف با ایران بسیار گسترده و ارزشمند است و عمده ترین حوزه های همکاری ما با وزارت بهداشت، شامل حذف مالاریا، واکسیناسیون، آموزش و تغذیه می شود.
 
نماینده صندوق جهانی یونیسف در ایران ادامه داد: در دهه ۸۰ میلادی که ایران با جنگ تحمیلی روبرو بود، برنامه کارزار را برای حمایت از کودکان اجرا کردیم و پیشرفت های ایران در این حوزه، تحسین برانگیز بود.
 
وی با اشاره به همکاری یونیسف با ۱۴ نهاد دولتی در ایران، یادآور شد: اخیرا همکاری های خوبی را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت نیرو و همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز کرده ایم. همچنین با ۹ نهاد خصوصی در ایران همکاری داریم.
 
پارکس گفت: برنامه ها و اقدامات مشترک یونیسف با وزارت بهداشت ایران گسترده است و شامل تحقیقات و تحلیل داده های گسترده، راه اندازی سیستم مدیریت اطلاعات کودکان، برنامه عملیاتی مراقبت های کودک و مادر، پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در نوجوانان، پرسشنامه های رشد اوان کودکی، تحقیقات واکسن و تغذیه، کاهش مرگ نوزادان، تغذیه با شیر مادر، حمایت از دولت برای واکسیناسیون و حمایت از کودکان ایرانی در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر است.
 
به گزارش وب‌دا نماینده صندوق جهانی یونیسف در ایران در پایان اضافه کرد: در برنامه پیشگیری از انتقال ایدز از مادر به کودک به ایران کمک کردیم و خوشبختانه ایران به سمتی حرکت می کند که انتقال ایدز از مادر به کودک از بین می رود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.