تخلفات دارویی درگیر خلاء قانون است یا دربند قوانین مستحکم؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یحیی کمالی پور درباره وضعیت فروش بدون نسخه دارو در داروخانه‌های کشور، گفت: فروش دارو بدون نسخه پزشک ممنوع است و محدوده قانونی فروش دارو در داروخانه ها نیز مشخص شده است. بنابراین فروش بدون نسخه دارو در داروخانه ها به هیچ وجه ممکن توجیه قضایی و بهداشتی ندارد.

 عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: قانون در ارتباط با جلوگیری از فروش غیر مجاز دارو در داروخانه ها بسیار قاطع و سلامت مردم از هرموضوعی با اهمیت تر است. بنابراین نباید اجازه داد، برخی از داروخانه ها فروش بدون نسخه دارو را به جریان بیاندازند.

 وی افزود: برای پاسداری از سلامت جامعه الزام‌آور است که با فروشندگان داروهای غیر مجاز در کشور برخورد قانونی شود و این در حالی است که برای فروشندگان داروهای غیر مجاز در کشور مجازات قانونی تعیین شده است.

کمالی‌پور گفت: برای توزیع  دارو خارج از شبکه قانونی مجازات تعیین شده است. بنابراین ما در برخورد با افرادی که خلاف اصول قانونی دارو را توزیع یا به‌فروش می‌رسانند، قوانین محکمی را به تصویب رسانده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از فروش داروهای مخدر و روان گردان قوانینی وضع شده است بنابراین مشخص است که ما در این راستا با خلاء قانونی روبرو نیستیم بلکه می بایست دستگاه‌های متولی در این ارتباط قوانین مرتبط را اجرایی کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.