پرونده الکترونیک سلامت، ۱۵ تیرماه با حضور رئیس‌جمهور رونمایی خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اکبر ترکی در تشریح دستورکار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از حضور وزیر و معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ریاست سازمان اداری و استخدامی و ریاست اورژانس کشور، در جلسه کمیسیون خبر داد و گفت: در ابتدای جلسه وضعیت ارائه خدمات به سالمندان و دوره آموزشی وابسته و طب سالمندی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: جمعیت کشور به سمت سالمندی در حال حرکت است، بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال 2050 حدود 20 الی 35 درصد از جمعیت کشور سالمند خواهند شد. بر همین اساس تاکید شد، طب سالمندی مورد بازیابی قرار گرفته  و افراد در رشته‌های مختلف پرستاری سالمندی، کارشناسی ارشد و PHD، طبقه بندی شوند تا بتوانیم در آینده از خدمات آنها استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موضوع مطرح شده در کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص جذب رده‌های مختلف پرستاری و مراقبت در منزل، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 797 مرکز مراقبت در منزل مجوز گرفته‌اند و حدود 400 نفر و یا مرکز نیز برای دریافت مجوز درخواست داده‌اند که در حال بررسی است، بی تردید گسترش مراقبت در منزل می‌تواند بخش زیادی از هزینه‌های بیمارستانی و  شخصی بیمار را کاهش دهد.

ترکی با اشاره به موضوع مطرح شده در کمیسیون بهداشت مبنی بر بازنگری در نحوه اجرای تعهدات پزشکان پیراپزشکی در خصوص جذب و نگهداشت نیرو، یادآور شد: وزیر بهداشت و درمان مژده داد که امورات اداری، استخدام 20 هزار نیروی پیراپزشکی در سازمان برنامه بودجه و سایر قسمت‌ها در حال انجام است و از همین رو در 6 ماه ابتدایی 10 هزار نفر با اولویت استخدام پرستار و در نیمه دوم سال نیز 10 هزار پرسنل پیراپزشکی جذب وزارت بهداشت و درمان می‌شوند. از طرفی در خصوص جذب تکنسین های سلامت دهان و دندان نیز مقرر شد، در آینده اقدامت مثبتی انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر اساس آماری که حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه کرد، سالانه 20 میلیون تماس تلفنی به مراکز اورژانس می‌شود. از طرفی 3434 پاسگاه اورژانس در کشور وجود دارد که خدمات بسیار خوبی را به ویژه در چهارشنبه آخر سال به مردم ارائه می‌کنند، به نحوی که حدود 65 درصد از مصدومان چهارشنبه آخر سال با همکاری سایر ارگان‌ها کاهش یافته است. رئیس اورژانس کشور کمبود نیرو در اورژانس کشور را 26هزار و 800 نفر اعلام کرد و مقرر شد حدود 15 هزار نیرو را طی 5 سال آینده جذب کنند.

وی اظهار کرد: طرح نیروی انسانی موضوع دیگری بود که در جلسه امروز کمیسیون بهداشت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، اجماع اعضای کمیسیون بر این بود که مشکلات بسیار زیادی در توزیع ناعادلانه پزشکان تخصصی و عمومی در سراسر کشور وجود دارد، بنابراین به دلیل حجم زیاد مشکلات و پیشنهادات مقرر شد کمیته‌ای با مسئولیت خاتمی نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت، جهت بررسی بیشتر این موضوع تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ترکی در پایان اضافه کرد: پرونده الکترونیک سلامت 15 تیر ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور  رونمایی خواهد شد. با اجرای کامل پرونده الکترونیک ، سیستم ارجاع و پزشک خانواده، 20 درصد از هزینه‌های وزارت بهداشت صرفه جویی می‌شود.این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بخش زیادی ازبدهی‌های بیمه سلامت در چند ماه اخیر پرداخت شده است، یادآور شد: امیدواریم با ارجای پرونده الکترونیک سلامت ، سیستم ارجاع و پزشک خانواده وضعیت بهداشت و درمان روز به روز بهتر شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.