تمام واحدهای حوزه بهداشت به پرونده الکترونیک سلامت دسترسی دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد شریعتی با بیان اینکه طرح تحول سلامت حوزه های مختلفی را در بر می گرفت، درباره علل نگرش و رویکرد طرح تحول سلامت به حوزه درمان گفت: با توجه به اورژانسی بودن برخی از حوزه ها مانند درمان، در آغاز توجه بیشتری بدان شد اما این تحول به سرعت در حوزه بهداشت نیز رخ داد. در این حوزه ها در کشور تقاضا وجود دارد و در بسیاری مواقع این تقاضا متناسب با نیاز است و لازم بود به این نیاز واقعی پاسخ داد شود.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: پیشگیری مقدم بر درمان است، اگر تحول واقعی را بخواهیم حتما باید در حوزه پیشگیری و اصلاح سبک زندگی کار کنیم بطوریکه اگر امروز کنترل فشار خون در جامعه اتفاق بیافتد، ده سال بعد نارسایی کلیه و بیماری های قلبی و عروقی کمتری خواهیم داشت و در همین راستا، در حوزه بهداشت طرح تحول سلامت تقویت می شود.

وی درباره رویکرد طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، اظهار کرد: حرکت از مراقبت های بهداشتی اولیه به سمت مراقبت های کامل و گسترده بهداشتی بود و در این راستا مراکز بهداشت و درمان را به مراکز خدمات جامع سلامت تبدیل کردیم و پایگاه های سلامت متعددی را در سطح شهرها راه اندازی کردیم.

شریعتی گفت: در طرح تحول سلامت به موضوعات جدید حوزه بهداشت و درمان پرداخته شده است، بیماری هایی که به آن کمتر پرداخته بودیم مانند بیماری های غیر واگیر مورد توجه قرار گرفتند و در این راستا از کارشناسان مختلف از جمله کارشناسان حوزه سلامت روان استفاده شد.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به موضوع پرونده الکترونیک خاطرنشان کرد: برای اکثریت مردم در سه سامانه حوزه بهداشت پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است و امکان دسترسی برای مردم به اطلاعات پرونده های الکترونیک خودشان بزودی با تامین زیر ساخت های لازم فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: البته تمام واحدهای حوزه بهداشت به پرونده های الکترونیک سلامت دسترسی دارند اما حوزه های بخش خصوصی باید از یک تیرماه وارد پرونده الکترونیک شوند و در حال حاضر نیز تعداد زیادی از مطب های خصوصی به پرونده های الکترونیک به صورت رایگان دسترسی دارند.  

به گزارش وب‌دا شریعتی در پایان با بیان اینکه با کمک پرونده الکترونیک سلامت، پایش و ارزشیابی و رضایت سنجی صورت می گیرد، عنوان کرد: پایش به این معنی است که استانداردهای از پیش تعیین شده به درستی رعایت شوند و برنامه هایی که قرار بود انجام شود، به درستی انجام شده و به نتایج لازم برسند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.