در حوزه تامین دارو، تجارت از سیاست جداست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابراهیم متولیان بسیج جامعه پزشکی را یکی از بهترین شبکه‌ها برای کمک به وزارت بهداشت دانست و افزود: ما در بسیج، فارغ‌التحصیلان زیادی در رشته‌های پزشکی، پیرا پزشکی و داروسازی داریم که با ما در ارتباط هستند و همیشه در مواقع حساس به کمک حوزه سلامت آمده‌اند. از جمله این کمک‌ها می‌توان به اقدامات بسیج جامعه پزشکی در سیل اخیر اشاره کرد که از نظر اعزام پزشک متخصص و ارسال دارو به این مناطق از هیچ کمکی مضایقه نکرد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره به تحریم‌هایی که در حوزه دارویی وزارت بهداشت با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، اظهار کرد: باید بحث تجارت و سیاست را در حوزه تأمین دارو جدا از هم دانست. بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند با رابطه‌هایی که با کشورهای همسایه نظیر ترکیه، عراق، پاکستان و… دارند، نیاز دارویی کشور را تأمین کنند. بسیج جامعه پزشکی در این راستا با راه‌اندازی شرکت‌هایی در کشورهای همسایه با کمک پزشکان بسیجی، به تأمین دارو در نظام سلامت کمک کند.

وی افزود: این شرکت‌ها دولتی و رسمی نیستند و یکی از ارکان کمک کننده در حوزه تأمین دارو هستند.

به گزارش ایسنا متولیان در پایان برنامه‌های آینده بسیج جامعه پزشکی را هماهنگی با وزارت بهداشت معرفی کرد و گفت: همچنان مانند گذشته با ایجاد هماهنگی صد درصدی که با وزارت بهداشت خواهیم داشت به حوزه سلامت خدمت می‌کنیم. درواقع می‌توان بسیج را یکی از یاوران وزارت بهداشت در بحران‌ها دانست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.