۶۰ درصد پرونده‌های قصور پزشکی تبرئه می‌شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشان و قانون (پالنا)، مسعود قادی پاشا افزود: از پروندهای که در زمینه قصور پزشکی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع می‌شود ۴۰ درصد قصور ها محرز می‌شود و ۶۰ درصد پرونده‌ها هم تبرئه می‌شوند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: در سال گذشته 13 هزار و 819مورد پرونده به کمیسیون‌های پزشکی، پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شد که 4 هزار و 885 مورد پرونده مربوط به قصور پزشکی بود، ۵۱ درصد از آمار قصور پزشکی درکشور مربوط به استان تهران است، در استان تهران شایعه ترین قصور پزشکی مربوط به جراحی زنان و زایمان است.

وی افزود: بعد از جراحی زنان و زایمان، دندانپزشکی، جراحی پلاستیک، متخصص پوست و مو، جراحی عمومی و جراحی ارتوپدی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

قبادی پاشا گفت: در حال حاضر زمان بررسی پروندهای قصور پزشکی در استان تهران از ۳ ماه به ۴۹ روز کاهش یافته است، همچنین با اقدامات مؤثر پزشکی قانونی زمان پاسخ دهی آزمایشگاه پاتولوژی هم از ۳ ماه به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران درمورد اقدامات مهم پزشکی قانونی استان تهران در سال ۹۷ گفت: در سال گذشته مرکز پزشکی قانونی ملارد و قرچک در جهت تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی هرچه بیشتر به شهروندان این مناطق راه اندازی شد، همچنین پارسال بخش دندان پزشکی، پزشکی قانونی شهرستان‌های پاکدشت و ورامین نیز راه اندازی شود و سوله مدیریت بحران تهران نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی یادآور شد: در سال گذشته سامانه CMS به منظور تبادل الکترونیکی مکاتبات پزشکی با دادگستری و دادسرها به صورت کامل راه اندازی شد، همچنین در سال گذشته واحد پزشکی قانونی در زندان‌های تهران بزرگ، وارمین و دماوند راه اندازی شد.

قبادی پاشا خاطرنشان کرد: در سال جاری هم قصد داریم که این سامانه با کلانتری‌های کل استان تهران متصل شود و راه اندازی این سامانه کمکی به کاهش اطاله دادرسی خواهد کرد و همچنین موجب تسریع در پاسخوگیی و جلوگیری از سو استفاده‌ها و جعل‌ها خواهد شد.

مدیر کل پزشکی قانونی تاکید کرد: طرح جدید مطالعاتی در دست داریم که بر اساس آن بررسی‌های جدیدی بر روی نوعی حشره که بر پیکر و و بقایای جسد رشد می‌کند انجام می‌شود و این موضوع در نوع خود در جهان برای اولین بار انجام می‌شود و نتایج آن هم در آینده اعلام خواهد که روشی مهم برای شناسایی جسد خواهد بود.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: همچنین‬ امسال پزشکی قانونی شهرستان پردیس و پیشوا راه اندازی خواهد شد و مشکلات موجود فضای فیزیک کمسیون‌های پزشکی، پزشکی قانونی نزی رفع خواهد شد و مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی کهریزک نیز ساماندی می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.