تا کنون فشار خون بیش از ۱۸ میلیون نفر ثبت شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید انصاری گفت: از ابتدای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور فشار خون ۱۸ میلیون و ۱۰ هزار و ۵۶۰ نفر ثبت شده است.

 عضو کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون ادامه داد: از مجموع  این تعداد، ۳۷۴ هزار و ۲۳۰ نفر از هموطنان فشار خون خود را در سامانه خود اظهاری فشار خون بسیج ملی کنترل فشار خون به نشانی salamat.gov.ir ثبت کردند.

انصاری گفت: همچنین، بیش از ۴ میلیون ۴۹۲ هزار مورد فشار خون هموطنان در ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشار خون در سراسر کشور ثبت شده است، از این میزان بیش از ۱۳ میلیون و ۱۳۷ هزار مورد در سامانه یکپارچه بهداشت "سیب" ثبت شده است.

وی ضمن اشاره به فعالیت گسترده ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشارخون در کشور اظهار داشت: تعداد ایستگاه‌های ثابت و سیار راه‌اندازی شده در سراسر کشور که فشار خون مراجعه کنندگان را می‌سنجند، تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۴ ایستگاه است.

به گزارش فارس عضو کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون در پایان اضافه کرد: تمام مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های ثابت و سیار در سراسر کشور  تا روز شنبه ۱۵ تیر آماده سنجش فشارخون هموطنان هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.