در سال جاری ۴۰ بیمارستان در سطح کشور افتتاح می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی در مراسم آغاز استقرار پرونده الکترونیک سلامت و دیدار ریاست جمهوری با مدیران ارشد نظام سلامت که با حضور رییس جمهور در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در راستای تلاش های دکتر روحانی در دولت یازدهم و دوازدهم برای توسعه زیرساخت های نظام سلامت کشور، در سال جاری، 6 هزار تخت بیمارستانی جدید به مجموعه تخت های بیمارستانی افزوده خواهد شد؛ این تخت های بیمارستانی در بیمارستان های مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور به بهره برداری خواهد رسید.
 
معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین، در سال جاری، 40 بیمارستان در سطح کشور افتتاح خواهد شد که اکثر این بیمارستان ها به منظور تسهیل دسترسی مردم، در مناطق کمتربرخوردار و مرزی کشور احداث و به بهره برداری خواهد رسید.
 
جان بابایی گفت: درکنار این خدمات، توسعه اورژانس های پیش بیمارستانی، توسعه کلینیک های سرپایی و توسعه خدمات ناباروری نیز دنبال می شود. در حال حاضر، در 83 مرکز در سطح کشور، خدمات ناباروری با تعرفه های دولتی ارائه می شود.
 
وی درخصوص توسعه نیروی انسانی در مناطق محروم افزود: یکی اقداماتی که در دولت تدبیر و امید انجام شده، توسعه نیروی انسانی در مناطق محروم کشور است. تاکنون، 3 هزار نیروی متخصص در شهرهای کم برخوردار مشغول به کار شده اند. همچنین، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نیز یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است.
 
معاون وزیر بهداشت با اشاره به توسعه اورژانس پیش بیمارستانی گفت: قبل از طرح تحول سلامت، 7 مرکز اورژانس هوایی داشتیم و در حال حاضر، 42 مرکز اورژانس هوایی داریم همچنین، تعداد آمبولانس های فعال در سطح کشور از 2500 دستگاه به 4500 دستگاه آمبولانس افزایش پیدا کرده است. با توسعه زیرساخت های اورژانس، میزان مرگ و میر جاده ای، کاهش پیدا کرده و شاخص های ما در این زمینه ارتقا پیدا کرده است.
 
جان بابایی تصریح کرد: قبلا، 34.5 مرگ به ازای هر 100 هزار تصادف جاده ای داشتیم و درحال حاضر این رقم، به 20 مرگ در ازای هر 100 هزار تصادف جاده ای رسیده است، توسعه زیرساخت های اورژانس در سیل اخیر، نیز کمک کرد تا1000 بیمار و مصدوم را به صورت هوایی به مراکر درمانی منتقل کرده و 3 هزار مادر باردار را نیز جا به جا کنیم. 
 
وی با تاکید بر مدیریت منابع و مصارف در حوزه درمان، تصریح کرد: مدیریت منابع و مصارف، الکترونیکی کردن اسناد بیمارستانی و تدوین راهنماهای بالینی نیز از جمله اقدامات حوزه درمان در سال جاری است. در حال حاضر، در 6 استان کشور، اسناد بیمارستانی به صورت الکترونیک برای بیمه ارسال می شود و تا پایان سال تمامی بیمارستان ها اسناد را به صورت الکترونیک ارسال خواهند کرد.
 
به گزارش وب‌دا معاون درمان وزارت بهداشت  در پایان درخصوص تدوین راهنماهای بالینی گفت: تدوین راهنماهای بالینی از جمله اقدامات مهمی است که با جدیت دنبال می شود. در حال حاضر، 600 راهنمای بالینی تدوین شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.