پزشکان داروی ترک اعتیاد تجویز نکنند، در تعهد سازمان نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد هاشمی به برخی نکات مهم که پزشکان باید به آن توجه کنند، اشاره کرد و گفت: برگ اول دفترچه بیمه یعنی برگ مخصوص داروخانه و پاراکلینیک باید از سوی پزشک به نحوی نوشته شود که توسط افراد دیگر قابل تغییر نباشد. همچنین درج تاریخ ، تجویز انجام شده و امضا پزشک بر روی نسخه صرفا باید توسط پزشک انجام شود.

وی افزود: دفترچه بیمه‌شدگان باید در هنگام ویزیت از نظر تاریخ اعتبار بررسی و توجه شود که مشخصات بیمار با دفترچه مطابقت داشته باشد و هنگام ویزیت مشخصات عکس دفترچه بیمه با بیمار و نیز تاریخ اعتبار دفاتر کنترل شود. همچنین با توجه به این که انجام ویزیت غیر خارج از ضوابط سازمان است، از پذیرش بیمار با دفترچه غیر جدا خودداری شود.

هاشمی گفت: دستورات پزشک حتما روی برگه مخصوص داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی نوشته و اشتباها بر روی برگ مخصوص پزشک یا بیمار درج نشود. همچنین جهت تکمیل شدن پرونده پزشکی بیمار دقت شود تا برگه مربوط به بیمار از دفترچه جدا نشود و آن برگه مهر و امضاء شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: باید از نوشتن نسخه بر روی دفترچه بیمه شده برای افراد غیر بیمه شده، خودداری شود، پزشکان باید از نوشتن اقلام دارویی و تست‌های آزمایشگاهی و رادیولوژی که در بسیاری از موارد نامتعارف بوده و توسط بیمار درخواست می‌شود، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: پزشک باید از درخواست آزمایشات و گرافی‌هایی که جهت چکاپ، ازدواج، مسافرت زیارتی، استخدام، غربالگری و ... است در دفاتر بیمه‌ای پرهیز شود. در غیر این صورت معادل مبلغ این آزمایشات و گرافی‌ها از صورتحساب پزشک کسر خواهد شد.

هاشمی تاکید کرد: داروهای ترک اعتیاد در تعهد سازمان نیست بنابراین از تجویز آن باید خودداری شود.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت در پایان اضافه کرد: وجود هرگونه برگ سفید یا دفتر بیمه‌شدگان در محل از نظر سازمان‌های بیمه‌گر مغایر ضوابط بوده و لازم است در صورت جا ماندن دفترچه بیمه، در اسرع وقت به سازمان بیمه تحویل داده شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.