۸۰ درصد مرگ ایرانیان به دلیل بیماری های غیرواگیر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیوان تاج‌بخش بر توجه به پیشگیری و بهداشت تاکید کرد و گفت: روز به روز تعداد افراد چاق و به تناسب آن بیماری های غیرواگیری همچون چربی خون، فشار خون، سکته‌های قلبی و مغزی در کشور افزایش می یابد که نه تنها موجب رنج انسانی است، بلکه هزینه‌های سرسام آوری را به نظام سلامت و جامعه تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید سبک زندگی مردم را تغییر داد، بیان کرد: با توجه به گسترش و شیوع بیماری های غیر واگیر، همه شهروندان باید به تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی بیش از پیش در راستای پیشگیری از این بیماری‌ها توجه کنند.

کارشناس سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: تحقیقات جهانی نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از عوامل موثر بر سلامت توسط سیستم بهداشت و درمان قابل حصول است و ۷۵ درصد عوامل فرافردی است.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت تاج‌بخش در پایان اضافه کرد: سرعت رشد جمعیت سالمندی در ایران به اندازه ای بالا و رو به رشد است که باید اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری های مردم را آغاز و برنامه ریزی کرد؛ چراکه پیش بینی می شود رشد جمعیت سالمندی کشور در ۳۰ سال آینده به ۲۲ تا ۲۵ درصد برسد و این امر نیاز به مراقبت را در جامعه افزایش می دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.