افزایش فشار خون موجب بروز اختلالات جنسی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زهره کشاورز در نشست "سلامت خانواده با نگاهی به تعیین کننده ها و مشکلات میل جنسی" که به عنوان اولین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی سلامت خانواده از سوی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، درباره اختلالات جنسی در بیماری‌های مزمن، گفت: اختلالات جنسی در مردان در اثر درگیری عروق و داروهای فشار خون بروز می‌کند و به دنبال آن اختلالات فیزیولوژیک، روانی و اجتماعی آشکار می‌شود.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: افزایش فشار خون یک چالش جدی در زندگی جنسی افراد است، در این حالت رضایت جنسی و کیفیت زندگی جنسی مخدوش شده و همچنین افزایش فشار خون منجر به سخت و نازک شدن دیواره عروق و محدودیت جریان خون می‌شود.

وی افزود: ارتباط مؤثر پزشک-بیمار برای مدیریت روابط جنسی زوجین در پیشگیری و برخورد مناسب با عوارض و پیامدهای بیماری لازم است، درباره اختلالات جنسی در بیماران مبتلا به مشکلات قلبی، ایجاد اختلال نقش مردانگی و زنانگی، استرس، اضطراب، محدودیت فعالیت‌های روزمره و مصرف دخانیات برخی از این اختلالات است.

کشاورز گفت: درگیری عروق و اعصاب، اختلال میل جنسی، کاهش تستسترون به عنوان عامل کاهش میل در مردان مبتلا به دیابت وجود دارد، گفت: در بیماری‌های مزمن میل جنسی افراد به خصوص در حوزه سرطان‌ها متفاوت‌تر از افراد عادی و اعتماد به نفس آنها پایین است. چون مشکلات جنسی موجب اختلال در زندگی فرد شده ضمن آنکه ارگان‌های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره اختلالات جنسی در بیماران مبتلا به دیابت، تصریح کرد: یکی از شایع‌ترین اختلالات اندوکرینبیماری دیابت است که باعث تغییر در ارگان‌های مختلف بدن می‌شود. در این میان کاهش تستسترون "هیپوگنادیسم" عامل کاهش میل در مردان و افزایش دیسترس روانی و کاهش میل رغبت و برانگیختگی جنسی در زنان، ایجاد دیس پارونی و درد به دلیل درگیری عروقی، دیسترس روانی و افسردگی برخی از این اختلالات است.

به گزارش ایسنا وی در پایان با اشاره به ضرورت توجه پزشکان به این مسائل در بیماری‌ها، گفت: برقراری رابطه مناسب با بیمار، توجه به نیازهای جنسی بیمار، توجه به عادات و سبک زندگی بیمار، تعدیل داروها، تغییر سبک زندگی و غربالگری اختلالات جنسی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.