سازمان تامین اجتماعی آماده‌ترین بخش درمان در حوزه خدمات الکترونیک است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد شریعتمداری در این مراسم با گرامیداشت یاد مرحوم نوربخش، مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، عنوان کرد: تامین اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سازمان‌های کشور است و به همین دلیل مسیر تعیین مدیرعامل آن مسیری ظریف بود و این مهم باعث تاخیر در تعیین مدیرعامل سازمان شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به‌دلیل ابعاد و خدمات گسترده سازمان تامین اجتماعی لازم است مدیرعامل آن از حمایت‌های ویژه در سطوح مختلف دولت برخوردار باشد و مدیرعامل تعیین شده می‌تواند این حمایت‌ها را جلب کند.

وی افزود: برای تعیین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افراد ذی‌صلاح مختلفی را بررسی کردیم، در جریان تشکیل دولت‌دوازدهم یکی از تاکیدات رئیس‌جمهور استفاده از جوانان بود. همچنین رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوان‌گرایی تاکید کردند. استفاده از نشاط، خلاقیت و نوآوری جوانان یکی از مولفه‌های ما برای تعیین مدیرعامل سازمان بود. امیدواریم جوان‌گرایی در این سازمان منجر به نشاط، خلاقیت و نوآوری در آن شود.

شریعتمداری یکی از مهم‌ترین اهداف این وزارتخانه را شفافیت دانست و گفت: با توجه به تاکیدی که مرحوم نوربخش بر شفافیت داشت در زمان مدیریت او در سازمان تامین اجتماعی گام‌های بلندی در این راستا برداشته شد. انتطار می‌رود با استفاده از سامانه‌های متعدد سازمان و اتمام سامانه‌های جدید و حرکت سریع‌تر به سمت دولت الکترونیک از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب‌تر برسیم، باید در سازمان تامین اجتماعی و همه مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خاصه خرجی بپرهیزیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی آماده‌ترین بخش درمان کشور در بخش خدمات الکترونیک است، در این سازمان با دو دسته از مخاطبان رو به رو هستیم. این سازمان به حدود سه‌میلیون و 200 هزار نفر مستمری می‌پردازد که حقوق تعداد قابل توجهی از آنها نزدیک به حداقل حقوق بوده و در راستای تکریم بازنشستگان باید برای بهتر شدن دریافتی آنها تلاش کرد. دسته دیگر مخاطبان سازمان، کارکنان آن هستند که در این زمینه نیز باید تلاش کرد وضعیت مطلوب‌تری به وجود آید.

وی تهیه صورت‌های مالی حسابرسی شده را یکی از کارویژه‌های مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی دانست و عنوان کرد: امیدوارم تا پایان امسال این صورت‌های مالی تهیه شود و حتی ما در زمینه تهیه صورت‌های مالی تلفیقی گام برداریم.

شریعتمداری مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت را یکی از مهم‌ترین مسائل این سازمان دانست و گفت: انتطار ما این است که رقم دقیق این مطالبات مشخص و گام‌های عملی برای دریافت آن برداشته شود. این اتفاق بخش مهمی از مشکلات سازمان تامین اجتماعی را حل می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سازمان‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی عنوان کرد: باید زمینه‌های لازم برای خروج از بنگاهداری فراهم شود و سازمان سبدی از سهام سودده داشته باشد. گام اول در این زمینه با بورسی کردن یکی از هلدینگ‌های سازمان برداشته شده و انتظار می‌رود این مسیر ادامه یافته و مابقی هلدینگ‌ها نیز بورسی شوند.

وی اصلاح مقررات حاکم بر تامین اجتماعی را یکی از ضرورت‌های این سازمان دانست و گفت: مقررات پیچیده دریافت باید اصلاح شود، همچنین اصلاحات پارامتریک را نباید با کاهش خدمات سازمان اشتباه گرفت و این اصلاحات به معنای کاسته شدن از خدمات نیست.

به گزارش سلامت نیوز شریعتمداری در پایان با اشاره به سوابق مدیرعامل جدید سازمان عنوان کرد: مصطفی سالاری همکاری مطلوبی با دولت داشته و در سوابق خود استانداری دو استان بوشهر و گیلان را دارد که به معنای این است دو بار از هیات دولت رای اعتماد گرفته است. ذخیره دانش وی امید به اصلاحات اساسی در سازمان تامین اجتماعی را به وجود می‌آورد.

روز سه‌شنبه چهارم تیر بعد از اینکه سازمان تامین اجتماعی ماه‌ها بود با سرپرست اداره می‌شد، وزیر کار مصطفی سالاری را به‌عنوان مدیرعامل این سازمان را منصوب کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.