بیش از ۲ هزار داروخانه برای طرح بسیج ملی فشار خون ثبت نام کرده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهرام شعیبی با اشاره به اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون اظهار کرد: سازمان غذا و دارو طی فراخوانی از داروخانه‌های سراسر کشور برای مشارکت در این طرح دعوت کرد که بر این اساس تعداد زیادی از داروخانه‌ها برای مشارکت داوطلبانه در این بسیج ملی اعلام آمادگی کردند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در آغاز این طرح بیش از ۲هزار و ۶۰۰ داروخانه خصوصی داوطلب مشارکت به‌عنوان ایستگاه اندازه‌گیری و غربالگری شدند، ارائه خدمت در داروخانه‌ها باید تابع استاندارد‌های خاصی باشد، بر این اساس حدود ۱۰۰۰ داروخانه در سامانه بسیج ملی کنترل فشارخون ثبت و انتخاب شدند که در حال ارائه خدمات هستند و به‌صورت روزانه رصد می‌شوند.

وی افزود: بسیج ملی کنترل فشارخون برای جلب‌توجه مردم به اهمیت این بیماری، شناسایی و غربالگری بیمارانی اجرا می‌شود که از بیماری خود مطلع نیستند. مردم نباید تنها به دوره اجرای این طرح اکتفا کنند بلکه پیگیری بیماران شناسایی‌شده پس از پایان پویش نیز ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شعیبی در پایان اضافه کرد: دانش و مهارت داروسازان در ارائه خدمت مدیریت دارو درمانی بیماران مبتلابه پرفشاری خون می‌تواند کمک بزرگی به ادامه روند این بسیج ملی باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.