انجام موفقت‌آمیز سومین عملیات اهدای عضو بین استانی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی شادنوش روز چهارشنبه درباره سومین عملیات اهدای عضو بین استانی که روز گذشته انجام شد، افزود: این عملیات حساس از ساعت ۷ بامداد روز سه شنبه آغاز شده و قلب یک نوجوان ۱۶ ساله اهل لاهیجان که بر اثر تصادف با موتورسیکلت دچار حادثه شده بود با تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده از بدن خارج شد و در کمتر از یک ساعت به تهران منتقل شد تا در سینه دختری ۱۲ ساله که مبتلا به نارسایی قلبی بود جای گیرد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: پس از برداشت قلب در رشت بلافاصله قلب پیوندی با فالکون اورژانس به تهران منتقل شد و با بالگرد مستقر در فرودگاه مهرآباد به بیمارستان رجایی تهران رسید و در نهایت عمل انتقال قلب با موفقیت به انجام رسید.

وی افزود: همچنین کبد این فرد در شیراز و کلیه‌ها در شهر رشت به دیگر بیماران نیازمند پیوند زده شد، عملیات انتقال این عضو پیوندی با تلاش اداره پیوند وزارت بهداشت و همکاری سازمان اورژانس کشور از رشت به تهران صورت گرفت.

پیش از این نیز دو مرتبه عملیات پیوند عضو بین استانی، یک مرتبه از یزد به تهران و یک مرتبه هم از رشت به تهران در کشور انجام شده است و این انتقال سومین عملیات موفقیت آمیز پیوند بین استانی از رشت به تهران و به صورت هوایی محسوب می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.