فعالسازی تخت‌های بیمارستان‌های شهرهای کوچک راهکار کاهش حجم بیماران در استان‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اصغر سلیمی در مورد اعلام خبری از سوی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان مبنی بر اینکه 47 درصد بیمارستان‌های کشورکمتر از صد تخت دارند، گفت: هم‌اکنون در رابطه با وضعیت تخت‌های بیمارستانی باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که از این تعداد تخت‌هایی که در بیمارستان‌ها وجود دارد، چه تعداد اشغال شده و چه اندازه از آنها استفاده می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: ممکن است بسیاری از این بیمارستان‌ها تنها تعداد محدودی بیمار به آنها مراجعه کنند، بنابراین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این تخت‌ها به طور کامل فعال شوند.

سلیمی گفت: اگر تخت‌های بیمارستان‌های شهرهای کوچک فعال شوند و امکانات لازم و متخصص متناسب با نیازی که دارند، در اختیارشان قرار گیرد و آزمایشگاه و تجهیزات پاراکلینیکی داشته باشند، به طور قطع می‌توان حجم مراجعه سنگین بیماران به بیمارستان‌های مراکز شهرها را کاهش داد.

وی افزود: افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان‌های کلان شهرها به ویژه تهران و مشهد که با معضل جدی حاشیه‌نشینیمواجه هستند، باعث می‌شود ترافیک سنگینی برای برخی بیمارستان‌های آنها ایجاد شده و مشکلاتی را در این بخش وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید در این حوزه برای کاهش ترافیک سنگین مراجعه بیماران به بیمارستان‌های کلان شهرها مورد توجه قرار گیرد، ایجاد بیمارستان‌های گردشگر محور است تا در کلان شهرهایی همچون تهران، مشهد، شیراز و اصفهان به طور اختصاصی به پذیرش و ارائه خدمات به بیماران الکتیوی بپردازند که از گردشگران خارجی و داخلی هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.