تعرفه‌‌های درمان سرطان در بخش خصوصی نیازمند بازنگری فوری است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اصغر سلیمی درباره وضعیت گرانی درمان بیماری سرطان در بخش خصوصی گفت: بیماران سرطانی تنها می‌بایست برای شکست بیماری با روحیه مبارزه طلبانه تلاش کنند بنابراین از دولت انتظار داریم که در سال 98 بیماران سرطانی، دغدغه تامین هزینه‌های بستری، دارویی و غربالگری را نداشته باشند.
 
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: تعرفه‌های درمان سرطان در بخش خصوصی نیازمند بررسی و واکاوی است، تعرفه درمان در بخش خصوصی نباید به نوعی تعیین شود که تنها دهک پردرآمد جامعه بتوانند از امکانات بخش خصوصی بهره ببرند.

سلیمی گفت: یکی از  اقدامات کاربردی که می تواند بیماری سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهد، توسعه طرح تحول سلامت است بنابراین الزام آور است که طرح مذکور با حمایت بی چون چرای دولت همراه باشد تا بتوان قبل از شعله ور شدن بیماری، به اصطلاح پیشگیری از درمان را در حوزه پزشکی به جریان انداخت.

وی افزود: تشخیص زودهنگام سرطان با اجرای کامل طرح پزشک خانواده و حمایت از طرح پرونده‌های الکترونیکی پزشکی به سادگی امکان پذیر است و این در حالی است که باید خدمات بیمه ای برای بیماران سرطانی نه تنها در بخش دولتی بلکه در بخش خصوصی نیز از منظر کاهش هزینه متحول شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: تعرفه‌ های درمان سرطان در بخش خصوصی نیازمند بازنگری فوری است، بیماران قربانی حمایت کمرنگ دفترچه های درمانی نشوند و دولت در سال 98  به داد بیماران برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.