درمان مردم نباید تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار گیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباسعلی پوربافرانی با تاکید بر اینکه خطر کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی به دلیل مشکلات اقتصادی باید جدی گرفته شود، گفت: طبیعی است که قشر ضعیف و متوسط جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی توان پرداخت هزینه های درمان را نداشته باشند و به مراکز درمانی به دلیل هزینه بالا امتناع کنند.

وی افزود: درمان مردم نباید تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار گیرد، می‌طلبد بیمه ها به کمک مردم بیایند و بخشی از هزینه ها را متحمل شوند البته مسئولان ذیربط باید بررسی‌های لازم را داشته باشند تا سلامت افراد به دلیل نداشتن هزینه های درمان تهدید نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: خیرین، دولت و مجلس باید برای رفع مشکلات اقتصادی قشر ضعیف و متوسط جامعه تلاش کنند، انتظار می رود با اهتمام و تلاش هماهنگ دستگاه ها برای رفع مشکلات اقتصادی خطر کاهش مراجعه قشر ضعیف و متوسط جامعه به مراکز درمانی مدیریت شود.

پوربافرانی با تاکید بر ضرورت کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که مردم از خدمات درمانی بهره‌مند شوند و تمامی اقشار ضعیف و متوسط جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند زیرا برخی تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و متاسفانه برخی از افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند هنوز در حوزه درمان با مشکلاتی مواجه هستند که نیاز است رفع شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: تمامی اقشار نیازمند باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند، مدیریت منابع باید در حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد و پایش و رصد لازم انجام شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.