مطب پزشک مثل فروشگاه نیست که مدام تراکنش داشته باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد جهانگیری اظهار داشت: بنا بر آمار بانک مرکزی در سال ۹۷، شاهد رشد استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان بوده ایم. به طوری که این آمار نشان می‌دهد میزان استفاده از کارتخوان در مطب‌ها، از ۱۲ درصد به ۳۷ درصد رسیده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در خصوص جمع‌آوری دستگاه‌های کارتخوان از برخی مطب‌های پزشکان گفت: خیلی از بانک‌ها، وقتی تراکنش کارتخوان پایین باشد، تمایل ندارند که این قبیل کارتخوان‌ها فعال بماند و در نتیجه آنها را جمع‌آوری می‌کنند.در حال مذاکره با بانک مرکزی برای عدم جمع آوری دستگاه‌های کارتخوان از مطب‌ها هستیم.

وی در خصوص اینکه عدم تراکنش کارتخوان در برخی مطب‌ها تعمدی است، گفت: مطب پزشک مثل یک فروشگاه نیست که مدام تراکنش داشته باشد و برخی مطب‌ها بعضاً بیمار ندارند و همین مسئله منجر به عدم تراکنش کارتخوان می‌شود.

جهانگیری ادامه داد: جامعه پزشکی همواره از قوانین تبعیت کرده است، گلایه ما این است که اگر قرار بر استفاده از کارتخوان برای مطب‌ها است، چرا این موضوع شامل همه صنوف نمی‌شود.

به گزارش مهر معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در پایان اضافه کرد: سازمان نظام پزشکی قبلاً نیز اعلام کرده از مصوباتی که منجر به شفاف سازی فعالیت‌ها شود، حمایت کرده و آنها را اجرا می‌کند، اما انتظار داریم که این قبیل مصوبات برای همه یکسان باشد، دلخوری جامعه پزشکی از تبعیض‌هایی است که به این حرفه می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.