معاونت آموزشی وزارت بهداشت به موضوع تامین پزشک عمومی مورد نیاز ورود کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدرعلی عابدی در مورد انتشار خبری از سوی معاون کل وزارت بهداشت و درمان مبنی بر کمبود پزشک عمومی در کشور و انتشار خبر دیگری مبنی بر مهاجرت این پزشکان به ترکیه، گفت: اگر به تکالیف تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه برای وزارت بهداشت و درمان برگردیم و آنها را به خوبی اجرا کنیم، بسیاری از مشکلات در حوزه تامین نیروهای پزشک در کشور حل می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: هم‌اکنون درصد بالایی از پزشکان عمومی مهاجرت می‌کنند، چرا که درآمد آنها نسبت به پزشکان متخصص بسیار پایین است، ضمن اینکه افزایش چشمگیر قیمت دلار هم در سال‌های اخیر در این مورد مزید بر علت شده است.

وی افزود: ما باید بتوانیم پزشکان عمومی کشور را قانع کنیم که از نظر درآمدی در مناطق بمانند، چرا که اگر در مناطق سطح یک مستقر شوند و سیستم ارجاع برقرار شود، می‌توانیم کمبودها را در این حوزه جبران کنیم و با یک سازماندهی مناسب این قبیل مشکلات را نیز حل کنیم.

عابدی گفت: معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان باید یک برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد تا اگر دانشگاه‌های دولتی تکاپوی لازم در جهت تامین نیازهای کشور را ندارند، در چارچوب قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه‌های غیرانتفاعی هم این مجوز را بدهند که در این زمینه فعال شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: البته هجمه‌های اخیری که علیه جامعه پزشکی ایجاد شده بود،  نیز صددرصد یکی از عوامل مهاجرت پزشکان به خارج از کشور است، چرا که اگر آنها جایگاه اجتماعی خود را از دست بدهند، در وابستگی عاطفی جامعه نسبت به آنها اثر منفی داشته و به طور قطع یکی از عوامل مهاجرت این قشر محسوب می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.