پروتکل درمانی معتادان آلوده به ایدز و هپاتیت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی شادنوش با اشاره به جزئیات درمان معتادان آلوده به ویروس ایدز و هپاتیت بیان کرد: پروتکل درمانی معتادان آلوده به ایدز و هپاتیت این است که در مراکز ترک اعتیاد نباید جداسازی انجام شود بلکه بعد از شناسایی این بیماران به نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی و درمانی باید اعزام شود تا مراحل ثبت بیمار انجام شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماریهای وزارت بهداشت ادامه داد: بعد از این مرحله داروهای معتادان مبتلا به هپاتیت و ایدز به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد و در صورت نیاز در مراکز معین بستری می‌شوند و رها سازی این معتادان بعد از ورود به کمپ‌ها تخلف بوده و امری خارج از پروتکل درمانی است و نباید این مسئله صورت بگیرد.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته بیمه معتادان امری بسیار مترقی محسوب می‌شود اما ردیف بودجه‌ای بیمه درمان معتادان به مبلغ ٨٠ میلیارد تومان حذف شد و بیمارستان‌ها که مطالبات زیادی دارند و با چالش نقدینگی مواجه هستند با مشکل هزینه درمان معتادان رو به شدند.

شادنوش گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای انجام درمان امور معتادان مبلغی به میزان ١٠ میلیارد تومان هزینه کرده اند و امکان دریافت این هزینه‌ها از بیمه‌ وجود ندارد و در این راستا هماهنگی‌هایی با ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماریهای وزارت بهداشت تصریح کرد: امیدواریم هر چه سریع ردیف بودجه بیمه درمان معتادان تعیین تکلیف شود تا منبع مالی پوشش درمان‌های معتادان که از طریق قوه قضائیه و پلیس بیماران معتاد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند مشخص شود.

وی اظهار کرد: مشخص نبودن منابع مالی درمان معتادان بیمار اشکالات زیادی د دارد، ما به دنبال تعیین منبع معتبر مالی مشخص برای درمان معتادان بیمار هستیم تا در سال‌های آینده ردیف بودجه‌ای ویژه درمان معتادان بیمار اختصاص پیدا کند تا این بیماران تحت پوشش نهادهای بیمه ای قرار بگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شادنوش در پایان اضافه کرد: صورت‌ حساب‌های بسیاری در حال حاضر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در زمینه درمان معتادان آلوده به هپاتیت و ایدز وجود دارد که تا به امروز پرداخت نشده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.