رژیم غذایی که بیماران مبتلا به هپاتیت سی باید رعایت کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیدموید علویان درباره رژیم غذایی که بیماران مبتلا به هپاتیت سی باید رعایت کنند، گفت: درباره  نوع رژیم غذایی و آنچه که بیماران مبتلا به هپاتیت "سی" باید در تغذیه خود رعایت کنند، عقاید مختلفی وجود دارد، اما مهم این است که ابتدا شدت بیماری کبدی را تعیین کرده و در عین حال از رژیم‌های سخت نیز دوری کنند.

این فوق‌تخصص گوارش و کبد ادامه داد: باید توجه کرد که کبد نقش مهمی در سوخت و ساز بدن دارد و در صورت تخریب آن، کالری کافی به بدن نمی‌رسد. از طرفی با تخریب کبد، دیگر امکان دفع سموم اضافی حاصل از سوخت و ساز مواد نیز ممکن نخواهد بود.

وی افزود: بر این اساس در صورت شدید بودن بیماری کبدی، بیماران باید از مصرف زیاد مواد گوشتی به ویژه گوشت قرمز خودداری کرده و به جای آن از گوشت سفید مانند ماهی، مرغ و پروتئین‌های گیاهی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا علویان در پایان گفت: مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه که سرشار از مواد آنتی اکسیدان هستند برای بیماران مبتلا به هپاتیت سی بسیار مفید است، بیماران مبتلا به هپاتیت سی باید از مصرف غذاهای دودی که دارای نیترات‌ها هستند نیز خودداری کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.