ممنوعیت واردات ۶۰ قلم دارو
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهرام شعیبی با اشاره به لیست ممنوعیت ۶۰ قلم داروی وارداتی، گفت: قطعاً این لیست رو به افزایش خواهد رفت، زیرا توان صنعت داروسازی کشور برای تولید دارو بالاست.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: ظرفیت تولید دارو در کشور کفاف نیاز داخلی را می دهد، آنچه مسلم است، برای این ۶۰ قلم دارو که واردات آنها ممنوع شده است، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد؛ قطعاً از محل ممنوعیت داروهای وارداتی، صرفه جویی ارزی خوبی صورت خواهد گرفت که ممکن است در قالب تسهیلاتی برای تولید دارو در کشور هزینه شود.

وی در ارتباط با ۶۰ قلم دارویی که واردات آنها ممنوع شده است، گفت: این ۶۰ قلم شامل داروهایی از دسته قلبی عروقی، هورمونی، چشمی، پوستی و آنتی بیوتیک ها است که تولید آنها را در داخل کشور داریم.

شعیبی در خصوص اینکه در تامین مواد اولیه این ۶۰ قلم دارو مشکلی پیش نخواهد آمد، اظهار داشت: شاید در تامین مواد اولیه برخی داروها مشکل داشته باشیم، اما برای این ۶۰ قلم دارو مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش مهر، غلامحسین مهرعلیان سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، نیز با اشاره به ممنوعیت واردات داروهای مشابه تولید داخل، عنوان داشته است که سازمان غذا و دارو در راستای سیاست‌های کلان وزارت بهداشت در نظر دارد با ظرفیت سنجی توان شرکت‌های داخلی تولید مواد اولیه، واردات مواد اولیه مشابه تولید داخل را نیز محدود یا قطع کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.