با نسخه الکترونیک، مشکل بدخطی پزشکان هم حل می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری اظهار کرد: در شرایط فعلی، کشور از نظر تعداد پزشک و دندانپزشک با هیچ کمبودی مواجه نیست اما به دلیل توزیع غیراصولی و نامناسب در برخی از مناطق و حتی در مناطق محروم و کم برخوردار کمبود پزشک و دندانپزشک دیده می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: متاسفانه پزشکان و دندانپزشکان پس از اتمام دوران تعهد خود در مناطق محروم، به کلانشهرها و مراکز استان انتقالی می‌گیرند و در این مناطق با برپایی مطب به کار طبابت مشغول می‌شوند که علت این کار نبود امکانات کلانشهرها و مراکز استان‌ها در مناطق محروم و کم‌برخوردارتر است که امکانات لازم در اختیار پزشکان در سراسر کشور وجود ندارد.

وی افزود: با استفاده از قوانین جدید ۳۰ درصد گزینش دانشجویان ویژه افراد بومی در نظر گرفته می‌شود تا مشکل کمبود پزشک متخصص در مناطق کم برخوردار و محروم که با اجرای این برنامه طی چند سال آینده مشکل کمبود پزشک و دندانپزشک در این مناطق برطرف می‌شود.

شهریاری در خصوص بدخطی پزشکان ادامه داد: تمام پزشکان بد خط نبوده و خوشبختانه داروخانه‌ها می‌توانند خط پزشکان را به خوبی بخوانند اما مسئله مهم این است که با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی مشکل بد خطی برخی از پزشکان برطرف می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اضافه کرد: در حال حاضر سیستم نظام ارجاع در چند شهر به صورت پایلوت اجرا می‌شود و این کار در راستای تقاضاهای القایی و هزینه‌های تحمیلی بر حوزه سلامت اجرا می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.