راه‌اندازی مطب برای بسیاری از پزشکان عمومی صرفه اقتصادی ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)،  بشیر خالقی درباره وضعیت  ارائه خدمات درمانی در حوزه بهداشت و درمان در کشور، گفت: ارائه خدمات درمانی در حوزه  استفاده از پزشک عمومی با چالش روبرو شده است زیرا در برخی مناطق  با کمبود پزشک در شرایطی روبرو هستیم که در برخی مناطقی کثرت پزشک وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه توزیع عادلانه پزشک بهترین راهکار برای تنظیم اصولی خدمات رسانی به بیماران در حوزه بهداشت ودرمان است، تصریح کرد: تربیت پزشک به اندازه کافی در کشور انجام شده است اما معضل ماندگاری طولانی مدت پزشکان در مناطق  محروم نیازمند پژوهش و بررسی است تا بتوان راهکاری منطقی در خصوص رفع ریشه ای معضل مذکور را در دستور کار قرار داد. 

خالقی گفت: توزیع پزشک در کشور روند عادلانه ندارند و از همین رو بهترین راهکار برای رفع خلاء کمبود پزشک متخصص این است که پزشکان در مناطق محروم از سهیمه بومی استخدام شوند که بطور مثال سه برابر زمان تحصیل را در منطقه ای که مدرک اخذ شده است، به بیماران خدمت کنند. 

وی افزود: بسیاری از مردم مطالبه دارند که پزشک متخصص برای‌شان اعزام شود بنابراین بهترین راهکار این است که سهیمه بومی برای ورود به عرصه تخصص پزشکی برای پزشکان بومی در نظر گرفته شود تا بتوان خدمات پزشکی در حوزه درمان را تخصصی تر کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: دایرکردن مطب برای بسیاری از پزشکان عمومی صرفه اقتصادی ندارد، با معضل کمبود پزشک روبرو نیستم بلکه توزیع پزشک درکشور روند مناسبی ندارد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.