شورای نظارت جای طرح مشکلاتی مانند کمبود بالش و لباس نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی روز پنج شنبه درباره نظارت بر بیمارستان‌های دولتی و مشکل پیش آمده اخیر در مورد نبود بالش در بیمارستان رودان که با واکنش وزیر بهداشت همراه شد، گفت: مشکلاتی از این دست خیلی شایع نیست. در سفر اخیر وزیر بهداشت به استان کرمان تقریباً از تمام مناطق جنوب و شرق این استان بازدید کردیم و مشکلاتی مانند کمبود بالش، پتو و لباس بیمار خیلی شایع نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: تنها جایی که در سفر اخیر این مشکل وجود داشت، بیمارستان شهرستان رودان بود و بقیه جاهایی که بازدید کردیم، مشکلات مشابه این مورد دیده نشد که این مورد در بیمارستان رودان با واکنش صحیح وزیر بهداشت همراه شد.

جان بابایی درباره تشکیل شورای نظارت بر خدمت رسانی به بیماران نیز گفت: قرار نیست درباره مشکلاتی مانند کمبود بالش و لباس در این شورا تصمیم گیری شود، بلکه مسائل کلان‌تر سلامت مانند خطاهای پزشکی در این شورا مطرح و درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

وی در پایان افزود: بیماران هرگونه مشکلی در بیمارستان‌های دولتی داشته باشند می‌توانند در تمام ۲۴ ساعت با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنند. بازخواست‌ها و تذکرهای لازم به دفاتر نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به استان کرمان، از بیمارستان امام علی (ع) رودان نیز بازدید کرد. در این بازدید که ویدئوی آن منتشر شد، وزیر بهداشت به عدم وجود بالش برای یک بیمار واکنش نشان داد و مدیر بیمارستان را بازخواست کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.