تاکنون بیش از ۲۸ میلیون نفر مورد سنجش و ثبت فشارخون قرار گرفته اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، كيانوش جهانپور با بيان اين مطلب، افزود: تمامي خانه های بهداشت، پایگاههای سلامت، مراکز خدمات سلامت شهری و روستایی، مراكز درماني و ایستگاههای ثابت و سیار سنجش فشارخون در أقصي نقاط كشور تا پايان روز شنبه ١٥ تيرماه فعال بوده و آماده خدمت رساني به هموطنان عزيز هستند. همچنين، افرادي كه مايل هستند می توانند از طريق سامانه خوداظهاري در اين كمپين ملي شركت كنند. 

رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت درخصوص سامانه خوداظهاری ثبت فشارخون تصريح كرد: با راه اندازی سامانه خوداظهاری این امکان فراهم شده تا در بسیج ملی کنترل فشار خون، هموطنانی که توانایی اندازه گیری فشار خون خود را دارند به سامانه بسیج ملی کنترل فشار خون به نشانی salamat.gov.ir مراجعه و پس از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد، فشار خون خود را ثبت کنند. 

وی افزود: پس از ثبت فشار خون در سامانه خوداظهاری پیامکی مبنی بر میزان فشار خون به شماره تلفن همراه فرد ارسال می شود و در انتهای مرحله ثبت‌ نام توصیه های لازم با توجه به محدوده فشار خون فرد به او داده می شود و در صورتی که شخص مبتلا به فشارخون بالا باشد، پیگیری های لازم برای مراجعه به مراکز بهداشتی یا پزشک صورت خواهد گرفت.

به گزارش وب‌دا جهانپور در پایان گفت: از فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش یاد می شود، فشار خون بالا در اکثر افراد جامعه علامتی ندارد و تنها با اندازه گیری مشخص می شود که فرد به فشار خون بالا مبتلاست یا خیر و به همین دلیل مردم به این بیماری توجه کمتری می کنند. فشارخون بالا یکی از عوامل خطر اصلی در بیماری های غیر واگیر است. از سوی دیگر باید توجه داشت که بیماری های غیر واگیر در دنیا در حال گسترش هستند و بسیاری از این بیماری ها به نوعی با فشارخون بالا مرتبط هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.