صدور تمدید و توزیع دفترچه بیمه سلامت در هزار و ۳۳۱ دفتر پیشخوان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شاهرخ رامزی در جلسه هم اندیشی سازمان بیمه سلامت با مسئولان دفاتر پیشخوان دولت که به صورت ویدیو کنفرانس در ستاد سازمان بیمه سلامت برگزار شد، افزود: سال گذشته هزار و ۳۳۱ دفتر پیشخوان در کل کشور طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت بودند. تعداد بار مراجعه در سال ۹۷ به میزان ۲۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۴۴ مورد بود و تعداد جمعیت بیمه شده در سال ۹۸ با لحاظ شدن افرادی که هنوز برای تمدید دفترچه مراجعه نکردند، بالغ بر ۴۰ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۸۵۵ نفر است، در استان تهران فرآیند پذیرش اسناد خسارت متفرقه نیز در ۴ دفتر پیشخوان انجام می‌شود.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ادامه داد: بر اساس برنامه‌های سازمان بیمه سلامت، تعامل دو طرفه بین سازمان و دفاتر پیشخوان دولت ایجاد شده تا هم مشکلات دفاتر پیشخوان را بررسی کرده و هم در راستای رضایت مندی بیمه شدگان تلاش کنیم. اولین جلسه با دفاتر پیشخوان دولت سال گذشته برگزار شد که در آن جلسه مصوباتی داشتیم.

وی افزود: دفاتر پیشخوان دولت، اولین درگاه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت برای دریافت خدمات است. در نتیجه کیفیت ارائه خدمت در دفاتر پیشخوان بسیار اهمیت دارد، در حال حاضر جمعیت بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در استان سمنان کمترین و در استان خراسان رضوی بیشترین تعداد را دارند.

رامزی گفت: در جلسه‌های گذشته مشکلاتی مانند پایین بودن نرخ کارمزد، پرداخت با تاخیر کارمزد، عدم ارتباط سامانه امید با سیستم ثبت احوال، مشکل اخذ مفاصا حساب از تامین اجتماعی، اعتراض بیمه شدگان صندوق روستاییان به دلیل کاهش تعداد برگ‌های دفترچه و موارد دیگری مطرح شد که این موارد را در دست بررسی داریم تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی از دفاتر پیشخوان دولت، مشکلاتی مانند عدم رعایت دقیق قانون‌ها و مقررات بیمه گری، تعدد تعویض کاربران، اطلاع رسانی نامناسب به بیمه شدگان، عدم رعایت قوانین کار و تامین اجتماعی و همچنین عدم کفایت امکانات رفاهی مشاهده شده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت وی در پایان اضافه کرد: در سال جاری مواردی مانند افزایش کارمزد ارائه خدمات، برنامه ریزی جهت پرداخت به موقع کارمزدها، پیگیری تبدیل کارمزد به تعرفه، برون سپاری فرآیندهای قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان و ساماندهی اطلاع رسانی مرکز ۱۶۶۶ در دستور کار قرار دارد. همچنین از دفاتر پیشخوان انتظار می‌رود که تکریم ارباب رجوع را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.