بهره‌برداری از ۱۲۰ اورژانس بیمارستانی تا پایان سال
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهزاد کلانتری اظهار کرد: دفتر مدیریت تعالی بیمارستانی وزارت بهداشت دارای دو برنامه طولانی مدت و یکساله در بخش‌های مختلف است که همه این موارد به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات وزارت بهداشت ادامه داد: سطح بندی خدمات در سال گذشته بازنگری و به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است و اکنون توسعه تخت‌های بیمارستانی در بخش‌های دولتی و خصوصی و مجوز احداث تخت بر اساس سند توسعه ۱۴۰۴ انجام می‌شود.

وی با اشاره به تامین نیروی انسانی به ویژه مناطق محروم در حوزه بیمارستان‌ها گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت افزایش سهمیه مناطق محروم است در این روش از سهم ۳۰ درصدی استفاده کنیم تا از طریق ضریب کا از سهمیه آزاد کاهش پیدا کند و به طور کلی اگر پذیرش دانشجو با استفاده از سهمیه ۳۰ درصدی صورت گیرد تا ۵ سال آینده طرح برخی تخصص‌های پزشکی حذف خواهد شد.

کلانتری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مامایی گفت: در حوزه مامایی دستورالعمل‌های لازم صادر و کمیته‌های کارشناسی متعددی تشکیل شده و نسبت به سال گذشته در حال بازنگری است تا به ترویج زایمان طبیعی کمک کنیم، کمیته‌های کارشناسی چالش‌های حوزه زایمان طبیعی را بررسی و با اصلاح دستورالعمل‌های لازم در این بخش کمک کرده‌اند تا آسیب‌های این حوزه کمتر شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات وزارت بهداشت گفت: در حوزه اورژانس بیمارستانی اقدامات خوبی انجام شده به طوری که کار ساخت اورژانس‌های نیمه کاره که در حال حاضر ١٢٠ مورد است به پایان می‌رسد و با بهره‌برداری این ۱۲۰ اورژانس بیمارستانی اورژانس تمام بیمارستان‌ها بازسازی شده است.

وی افزود: دستورالعمل جامع اورژانس تدوین و مراحل نهایی آن در حال انجام است و به زودی این دستورالعمل به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می‌شود که با صدور این دستورالعمل‌ها تمام وظایف در بخش اورژانس به طور کامل تعیین و مشخص می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان‌هایی که در دست احداث داریم اولویت بندی شده اند و برنامه ریزی شده است تا مراکز درمانی که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند بر اساس اولویت‌های تعیین شده کار ساخت آن‌ها به پایان برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.