بخشی از کالا‌های دندانپزشکی که با ارز دولتی خریداری شده، به دست دندانپزشکان نمی‌رسد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم صادقی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل اینکه در رشته دندانپزشکی عمده مواد و تجهیزات وارداتی است، این رشته وابستگی بسیار زیادی با قیمت ارز دارد و خدمات در حوزه دندانپزشکی تحت تأثیر نوسانات ارزی است.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: سال گذشته وزارت بهداشت در نظر گرفت اقلام پر مصرف و مواد و تجهیزات دندانپزشکی موردنیاز مطب‌ها را مشمول ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی کند و در همین راستا تقریبا ۲۵ قلم کالای مصرفی دندانپزشکی مشمول ارز دولتی شده است.

وی افزود: مسئله مهم این است که به دلیل فقدان نظارت کافی و صحیح در حوزه لوزام مصرفی دندانپزشکی و نبود سامانه، بحث عرضه و تولید مواد دندانپزشکی دچار مشکلاتی شده و عملا بخشی از کالا‌های دندانپزشکی که با ارز دولتی خریداری شده است، به دست مصرف کنندگان واقعی این تجهیزات یعنی دندانپزشکان نمی‌رسد و مواد مصرفی دندانپزشکی با چندین برابر قیمت در بازار آزاد فروش می‌رود و همین مسئله باعث بروز مشکلات متعددی برای همکاران ما شده است، با این شرایط  مردم هیچ سودی از خرید خدمات دندانپزشکی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نبرده‌اند.

صادقی گفت: تنها ۲۵ درصد از هزینه‌های خدمات دندانپزشکی را مواد مصرفی تشکیل می‌دهند و تجهیزات دندانپزشکی مشمول ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نمی‌شوند، معتقدم که تجهیزات دندان پزشکی باید به جای مواد مصرفی مشمول ارز دولتی شوند.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت برگزار شد، اداره دندانپزشکی پیشنهاد بازنگری درباره تعلق ارز دولتی به تجهیزات دندان پزشکی داده است تا ارز دولتی به تجهیزات دندانپزشکی تعلق بگیرد، بهتر است تجهیزات پزشکی که عموما بسیار گران قیمت هستند با ارز دولتی خریداری شوند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

وی اظهار کرد: اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت پیشنهاد داده است تا فقط مراکز دولتی دندانپزشکی مشمول ارز دولتی شوند و کالا‌های مصرفی خود را با همان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خریداری کنند و کالا‌های مصرفی دندانپزشکی در بخش خصوصی با ارز نیمایی خریداری شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان صادقی در پایان اضافه کرد: بخشی از هزینه‌های دندانپزشکی به دلیل سرمایه گذاری همکاران ما در حوزه تجهیزات پزشکی است و من امیدوارم ارز دولتی به جای مواد مصرفی  به  تجهیزات دندانپزشکی تعلق بگیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.