بیمه سلامت ۴۲۰ هزار دفترچه برای مددجویان کمیته امداد صادر کرده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، داوود حاجی قاسمعلي در نشست مشورتي مسئولان روابط عمومي استان‌ها با مديران ارشد سازمان بيمه سلامت ايران که از طريق ويديو كنفرانس در محل ستاد سازمان بيمه سلامت ايران برگزار شد، بيان كرد: روابط عمومي پل ارتباطي سازمان با مردم است و به نوعي آيينه تمام نماي سازمان براي بيمه شدگان محسوب می‌شود.

مدير كل بيمه گري و درآمد سازمان بيمه سلامت ايران ادامه داد: اداره كل بيمه گري فعاليت‌ها و برنامه‌هاي مهمي از جمله صدور دفترچه برای مددجویان کمیته امداد و استحقاق سنجی را پيش رو دارد كه حضور روابط عمومي مي‌تواند در اجراي موفقیت آمیز اين اقدامات موثر واقع شود.

وی به دفاتر پيشخوان اشاره كرد و گفت: سالانه ٢٠ ميليون بار مراجعه به دفاتر پيشخوان براي اقدامات بيمه گري صورت مي گيرد كه روابط عمومي مي‌تواند ازاين ظرفيت براي آگاهي و اطلاع رسانی به بيمه‌شدگان استفاده كند.

حاجی‌قاسمعلی با اشاره به پوشش بيمه اي مددجویان كميته امداد بيان كرد: با وجود آمادگي کامل دفاتر پیشخوان براي ارائه دفترچه به مددجويان در هفته گذشته  تنها 19 هزار مراجعه برای دریافت دفترچه صورت گرفته است.

مدير كل بيمه گري و درآمد سازمان بيمه سلامت ايران گفت: طبق آمار مددجويان كميته امداد بيش از ٢ بار در سال به پزشك مراجعه نكرده‌اند و شايد عدم مراجعه به دفاتر پيشخوان به اين دليل باشد. لازم است اطلاع رساني هاي لازم صورت گيرد تا ساير افراد نيز دفترچه خود را دريافت كنند.

وي به موضوع استحقاق سنجي اشاره كرد و گفت: پروژه استحقاق سنجي براي بيمه شدگان سازمان از بدو مراجعه به مراكز درماني در تمام استان‌های کشور در حال انجام است.

حاجی‌قاسمعلی به رفع همپوشانی بیمه‌ای نیز اشاره کرد و افزود: براساس برنامه عملیاتی، رفع همپوشانی با همکاری سایر سازمان‌های بیمه‌گر در حال انجام است.

مدير كل بيمه گري و درآمد سازمان بيمه سلامت ايران بر کیفیت اوراق دفاتر پیشخوان نیز تاکید کرد و گفت: در صورتی که اوراق از کیفیت لازم برخوردار نباشد اسناد مخدوش خواهند شد به همین دلیل باید کیفیت لازم در پیوستگی و بسته بندی اوراق رعایت شود تا خدشه ای به اسناد وارد نشود.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت وی در پایان اضافه کرد: جذب مشارکت مردم در پرداخت حق بیمه به طور جدی در حال پیگیری است. در صورتی که ازمون وسع مصوب، ابلاغ و اجرایی شود، بیمه‌شدگانی که از وضعیت مالی خوبی برخوردارهستند باید در پرداخت حق بیمه خود سهیم شوند تا در نهایت افراد محروم و نیازمند جامعه تحت پوشش رایگان بیمه قرار گیرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.