برنامه‌ وزارت بهداشت ‌برای شرکت‌کنندگان در بسیج ملی کنترل فشارخون
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، افشین استوار اظهار داشت: سلامت همه افرادی که در کمپین کنترل فشارخون ثبت نام کرده‌اند پیگیری خواهد شد، اطلاعات دو سوم این افراد در سامانه الکترونیکی وزارت بهداشت ثبت شده، همچنین از قبل برنامه‌ مراقبتی برای مبتلایان به فشار خون در نظر گرفته بودیم و هر بیمار مبتلا به فشار خون که به خانه‌های بهداشت مراجعه می‌کرد تحت مراقبت قرار می‌گرفت.
 
سرپرست دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت ادامه داد: اندازه‌گیری فشار خون افراد مبتلا به این بیماری، به صورت ماهانه توسط بهورزان صورت می‌گیرد و فشار خون این افراد لازم اهر سه ماه یک بار به وسیله پزشکان بررسی شده و اطلاعات وارد نظام مراقبتی ما خواهند شد.

وی افزود: به افرادی که فشار خون آنها قبلا ثبت نشده است دعوت می‌شود که فشار خون خود را ثبت کنند، اطلاع رسانی از طریق پیامک صورت خواهد گرفت و از افرادی که فشار خون آنها سنجش نشده است دعوت می شود تا با مراجعه به پزشک متخصص فشار خون خود را ثبت کنند. به این ترتیب هیچ‌کدام از این افرادی که تحت سنجش قرار گرفته‌اند رها نخواهند شد.

استوار گفت: در این طرح سه گروه هدف داشته‌ایم گفت: گروه اول افرادی هستند که فشار خون آنها بالا نبوده و در مرحله پیش فشار خون بالا قرار دارند و فشار خونشان در محدوده ۱۲۰ روی ۸۰ و ۱۴۰ روی 90 بوده است که لازم است با تغییر سبک زندگی از ابتلا به فشار خون جلوگیری کنند. برای این افراد در مراکز بهداشتی تجویز تغییر سبک زندگی صورت خواهد گرفت؛ به این گروه از افراد کاهش وزن، فعالیت بدنی و تغذیه مناسب توصیه می‌شود.

سرپرست دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت تصریح کرد: گروه دوم افرادی هستند که به تازگی به فشار خون بالا مبتلا شده‌اند و تشخیص قطعی این بیماری به وسیله پزشک صورت می‌گیرد، لذا این افراد مجدداً به مراکز درمانی هدایت می‌شوند تا در صورت بالا بودن فشار خون تحت مراقبت درمانی قرار گیرند.

به گزارش فارس وی در پایان اضافه کرد: گروه سوم افرادی هستند که سابقه فشار خون بالا داشته‌اند اما اکنون فشار خون آنها کنترل شده نیست و فقط در حال مصرف دارو هستند و بخشی از این افراد نیز دارو مصرف نمی‌کنند، این افراد به سمت مصرف دارو و کنترل فشار خون هدایت شده، همچنین فشار خون افرادی که دارو مصرف می‌کنند کنترل می‌شود تا در صورت نیاز داروی مورد استفاده آنها تغییر یابد.

لازم به ذکر است علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت چند روز قبل از ثبت فشارخون بیش از ۳۰ میلیون نفر از هموطنان در این بسیج ملی فشار خون خبر داده بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.