در برنامه غربالگری اوتیسم برای کودکان ۶ ماه تا ۲ ساله خلاء وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، افروز صفاری فرد افزود: از وزارت بهداشت خواسته ایم تا غربالگری اوتیسم کودکان کمتر از ۲ سال را برعهده بگیرد اما در یک موازی کاری، وزارت بهداشت نیز روی کودکان ۲ تا ۵ سال تمرکز کرده است در حالی که بهزیستی این کار را به خاطر دسترسی به این کودکان در مهدهای کودک، سال‌ها است که انجام می‌دهد.

مدیرکل امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: خلاء غربالگری اوتیسم از ۶ ماهگی تا دو سال است و اکنون در حال رایزنی با وزارت بهداشت هستیم تا این مهم را برعهده بگیرد، تاکنون حدود ۱۲۰ هزار کودک ۲ تا ۵ سال در مهدها و پایگاه‌های بهزیستی غربالگری شدند.

وی افزود: قبل از بارداری یا در دوران بارداری نمی‌توان اوتیسم را تشخیص داد و ۶ ماهگی تا ۲ سالگی بهترین دوره‌ای است که می‌توان غربالگری اوتیسم را انجام داد و این بیماری را تشخیص داد.

به گزارش ایرنا صفاری‌فرد در پایان گفت: در حال حاضر هزار و ۳۰۸ مرکز روزانه توانبخشی تحت پوشش بهزیستی در کشور فعالیت دارند که ۹۱ مرکز آن به اوتیسم اختصاص یافته است.

اختلال اوتیسم، یکی از انواع اختلالات رشدی عصبی با علائم روان‌شناختی است که بر رشد طبیعی مغز و در نتیجه مهارت‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.