نیمی از کشورهای جهان فاقد برنامه‌های بازتوانی قلب هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، هر ساله در جهان بیش از ۲۰ میلیون نفر به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند اما به ازای هر ۱۲ بیمار تنها یک مرکز بازتوانی و توانبخشی قلب به منظور پیشگیری از حمله قلبی دیگر وجود دارد.

بررسی انجام شده در دانشگاه یورک نشان می‌دهد: مراکز بازتوانی قلب تنها در نیمی از کشورهای جهان در دسترس است و برنامه‌های موجود تنها قابلیت خدمات‌رسانی به ۱.۶۵ میلیون بیمار را دارد و بیش از ۱۸ میلیون بیمار که به کمک نیاز دارند از دریافت این خدمات محروم هستند.

بیماری قلبی عارضه‌ای مزمن است که در مراکز بازتوانی و توانبخشی قلبی بیمارانی که دچار حمله قلبی شده‌اند خدماتی همچون برنامه‌های ورزشی منظم، مدیریت فاکتورهای خطرزا، آموزش و دریافت مشاوره به منظور بهبود کیفیت زندگی دریافت می‌کنند.

نتایج مطالعاتی که در گذشته انجام گرفته نشان می‌دهد مراکز بازتوانی قلب، خطرمرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و احتمال بستری شدن مجدد در بیمارستان را حدود ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه یورک گفت: تقریبا نیمی از کشورهای جهان فاقد برنامه‌های بازتوانی قلب هستند و بیماران بی دلیل جان خود را از دست می‌دهند. آفریقا و جنوب شرق آسیا از جمله مناطقی هستند که بیشترین نیاز به وجود این برنامه‌ها در آن‌ها احساس می‌شود. هند، چین و روسیه نیز از جمله کشورهایی هستند که بیشترین نیاز به وجود برنامه‌های بازتوانی در آن‌ها مشاهده می شود.

به گزارش ایسنا در هر یک از این کشورها وجود میلیون‌ها مرکز بازتوانی قلب نیاز است تا بیمارانی که در حال حاضر سالانه به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند و تعداد آنان که رو به افزایش است، خدمات دریافت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.