داروی بیمار سرطانی در داروخانه های دولتی رایگان شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اصغر سلیمی درباره وضعیت هزینه های درمان بیماران سرطانی در حوزه بهداشت و درمان گفت: بیمه های دولتی باید به داد بیماران سرطانی برسند و هزینه های درمان بیماران سرطانی را متقبل شوند و این در حالی است که  بسیاری از افرادی که جهت درمان از دفترچه های دولتی استفاده می‌کنند، از دهک های کم درآمد جامعه هستند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: توان اقتصادی بیماران در دهک های کم درآمد جامعه با هزینه های درمان بویژه در بیمارستان‌های خصوصی همخوانی ندارد، بیمه دولتی چترحمایتی اش را بر سر بیماران سرطانی باز کند .

سلیمی گفت: درمان بیماری سرطان نیازمند تامین هزینه های اقتصادی بیمار است بنابراین جا دارد فکر اساسی برای تامین هزینه دارویی بیماران سرطانی شود تا بتوان درمان در این حوزه را هدفمند کرد.

وی افزود: در طرح تحول سلامت تلاش بر این بود که بیماران دغدغه ای جز طی مراحل درمان را نداشته باشد تا بتوانند فارغ از فشارهای اقتصادی و مالی پروسه درمانی شان را طی کنند اما هزینه های سنگین درمان، فشارهای اقتصادی به  بیماران خاص به خصوص بیماران سرطانی وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: پوشش هزینه های درمانی ارتباط مثبت با پیشگیری بیماری قبل از درمان دارد، بسیاری از  بیماری ها را می توان قبل از حاد شدن بیماری درمان کرد اما این مهم نیازمند توجه ویژه به مقوله غربالگری است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.