نباید انتصاب روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی را سیاسی ببینیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدحسین قربانی درباره برخی حواشی انتصاب رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: تغییر و تحول مدیریتی با هماهنگی استانداران و مجمع نمایندگان انجام می‌شود و این مسئله طبیعی است که وزیر جدید برخی مدیران را تغییر دهد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: پس از انتصاب رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان شاهد برخی اظهار نظرها بودیم در حالی که باید تغییر مدیران و روسای دانشگاه‌ها را بسیار متفاوت نگاه کرد چرا که دانشگاه محل تحصیل و رشد علم و دانش است.

وی افزود: نباید دانشگاه‌ها را سیاسی ببینیم، دانشگاه ها مرکز تعلیم و تربیت هستند و نگاه سیاسی به دانشگاه‌ها به آموزش پزشکی آسیب وارد می‌کند.

قربانی گفت: وزیر قبلی بهداشت و دو معاون ایشان نیز پس از سفر استانی به گیلان اظهار کردند که تغییر و تحول در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضروری است، افزون بر این استاندار سابق گیلان که اکنون ریاست سازمان تامین اجتماعی را بر عهده دارد نیز بر این تغییر و تحول‌ها تاکید داشتند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: خوشبختانه وزیر بهداشت با حفظ حرمت رئیس سابق دانشگاه و با مشورت اعضای هیئت علمی فردی جوان،‌ پرتوان و از نیروهای علمی کشور را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتخاب کردند و امیدوارم که شاهد بهبود وضعیت دانشگاه و حوزه سلامت در استان باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان چند وقتی است که تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان حاشیه‌های بسیاری داشته است و نمایندگان این خطه از شمال سرزمین ایران اظهار نظرهای بسیاری در این باره داشته ‌اند و به نظر می‌رسد که انتصاب ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به موضوعات سیاسی گره خورده است.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.